Djoser organiseert al bijna jaar actieve groepsreizen onder het mom ‘De andere manier van reizen’. De groepsrondreizen van Djoser vinden plaats over de hele wereld en hebben een actief karakter. Bij Djoser reis je met een groep van gemiddeld 16 reizigers, maar er je hebt ook veel individuele vrijheid. Je bent nooit verplicht om met de groep mee te gaan.
Geniet van cultuur en natuur op een mooie verre bestemming. Vervoer, accomodatie en excursies zijn allemaal goed geregeld. Djoser maakt gebruik van deskundige en enthousiaste reisbegeleiders die Nederlands spreken. Djoser werkt daarnaast in alle landen samen met een lokale reisagent. Naast de groepsrondreizen organiseert Djoser ook wandel- en fietsreizen wereldwijd en kun je met Djoser junior met de kinderen op ontdekkingsreis.
Deze reis gekozen vanwege korte vlucht! Dan krijg je te horen dat je over Frankfurt vliegt in de nacht met wachttijd daar!! Drama!! Veel te krappe bus voor ons nederlanders! De Reis had beter wat duurder kunnen zijn met beter vervoer want dit was veel irritatie, we hadden een top reisleidster! Dat mav ook vermeld worden.
Djoser
Goed om te weten bij de reis naar Namibië, Zimbabwe en Botswana:
* een 5 á 6 tal plekken in deze reis is zeer de moeite waard om te bezoeken
* de afstanden die je moet afleggen om deze plekken te bezoeken zijn érg lang en vooral in Botswana is onderweg weinig om te zien.
* de reisdagen zijn regelmatig zo lang dat optionele excursies soms niet kunnen worden gehaald.
* houd er rekening mee dat het ook in de vroege lente al erg warm 35°-38° kan worden en dat met oude bussen wordt gereden zonder airco. Het vervoer is ook niet helemaal verantwoord: veiligheidsgordels die ontbreken; nooddeuren geblokkeerd; deur die geregeld niet goed open wil.
* de lunches zijn basic en ook niet zoals op de site staat aangegeven op 'mooie plekjes', maar gewoon naast de bus langs de weg, soms tussen het afval.
* onderweg is er niet altijd de gelegenheid om een toilet te bezoeken.
* t.a.v. te reserveren excursies (Walvisbaai Swakopmund) rekent Djoser €20,-- extra per persoon. Deze excursies kun je vooraf of ter plekke prima zelf online boeken.
* Djoser werkt t.a.v. excursies met vaste organisaties waarbij niet het totaalpakket aan mogelijkheden wordt geboden. Op internet zijn vele andere leuke activiteiten te vinden die zeer de moeite waard zijn. Online vooraf boeken gaat heel prima en wordt correct uitgevoerd.
Wat een leuke reis naar Colombia moest zijn eindigde in een fiasco te wijten aan de middelmatige gids (of reisbegeleider hoe jullie het willen noemen) die jullie hebben gestuurd. Één ster is werkelijk waar te veel.
De reis beginnen met “ik heb deze reis al meerdere keren gedaan en kan ook goed Spaans”, om vervolgens de pech te hebben dat twee Colombianen meereisden en haar op haar leugens betrapten. Mevrouw kan A1 Spaans en viel geen fatsoenlijk gesprek mee te voeren. Bovendien kon zij NIKS over het land vertellen. De meeste tours werden door lokale gidsen verzorgd die dit werk al meerdere jaren doen. Zij spreken negen van de tien keer geen Engels en verwachten daarom dat de GIDS op zijn minst de taal beheerst om de verhalen - naar in dit geval Nederlands - te kunnen vertalen. Ik kreeg echt plaatsvervangende schaamte van het feit dat wij om 5:30 werden opgehaald door een gids voor het bezoek aan de Tatacoa woestijn, en dat jullie “reisbegeleider” dit op slippers is gaan doen, zelfs nadat de gids haar had verzocht om andere schoenen aan te trekken. Daarnaast vertelde de lokale gids behoorlijke verhalen over de geschiedenis van de plek, maar doordat er iemand geen Spaans kon werd meer dan de helft niet goed vertaald. Schan-da-lig! Jullie reisgids vraagt vervolgens mijn moeder of ze kan helpen met vertalen, terwijl ze de dagen daarvoor al behoorlijk ongeïnteresseerd en arrogant deed tegen ons. Ah ja, dit was ook de dag dat er door anderen aan ons werd verteld dat de reis ook vakantie voor haar was, dus dat verklaarde al een hele hoop. Je zal maar 3.2k pp betalen om iemands reis te financieren én om haar werk te doen. Zijn jullie wel goed? 😂
Daarnaast de grote mond die ze bij San Agustin gaf, man man man. Hier was al een klacht over ingediend maar natuurlijk neemt djoser NIKS serieus. Even over de hotels: 3 sterren hotels? HAHA! Laat mij AUB niet lachen. Van de 10 hotels die we bezocht hebben, hadden er 5 (!) géén warm water. Waar benoemen jullie dit precies in jullie brochure?
Mevrouw de reisbegeleider noemde ons hele moeilijk klanten en ergens begrijp ik haar wel. Stel je denkt betaald vakantie te gaan vieren en de chauffeur je werk te laten en de pech hebben dat er twee mensen in de groep zijn die al jouw leugens doorhebben en je dus niet rustig je gang kan gaan. Oef ja, dan worden het drie heeele lange weken, en maar goed ook. Voortaan niet op je CV liegen. Dat deze gids niks kon is trouwens niet overdreven, mevrouw zocht ALLES op chatgpt en dit hebben wij vanuit de eerste rij mogen zien omdat zij niet de moeite nam om naar de chauffeur te zitten: de plek waar de REISBEGELEIDER hoort te zitten.
Gelukkig was er een chauffeur aanwezig die dit werk al 6+ jaar doet en de stille busritten toch nog op een of andere manier leuk kon maken. Zij was namelijk de hele vakantie bezig met de groep uit elkaar drijven en dat is haar mooi gelukt. Overigens voor zover ik weet is het de bedoeling bij een grote reis dat de gids én de chauffeur tijdens bijvoorbeeld de lunch met elkaar zitten om te overleggen wat de planning is voor de dag maar zelfs dit werd niet gedaan. Al het werk werd in zijn schoenen geschoven en dan ook nog het gore lef hebben om de groep de rug naar hem te laten keren om jouw middelmatige werk te kunnen verbergen? Echt waar schaam je dood.
Boek je een reis naar Colombia met Djoser? Leuk! Maar zorg er dan eerst voor dat DIDO VAN DAM niet je “reisbegeleider” wordt, want dan kan je 3.2k pp exl. uitjes de prullenbak in gooien, want als je deze reis maakt zonder kennis van het land, heb je NIKS GELEERD.
Wat een leuke reis naar Colombia moest zijn eindigde in een fiasco te wijten aan de middelmatige gids (of reisbegeleider hoe jullie het willen noemen) die jullie hebben gestuurd. Één ster is werkelijk waar te veel.
De reis beginnen met “ik heb deze reis al meerdere keren gedaan en kan ook goed Spaans”, om vervolgens de pech te hebben dat twee Colombianen meereisden en haar op haar leugens betrapten. Mevrouw kan A1 Spaans en viel geen fatsoenlijk gesprek mee te voeren. Bovendien kon zij NIKS over het land vertellen. De meeste tours werden door lokale gidsen verzorgd die dit werk al meerdere jaren doen. Zij spreken negen van de tien keer geen Engels en verwachten daarom dat de GIDS op zijn minst de taal beheerst om de verhalen - naar in dit geval Nederlands - te kunnen vertalen. Ik kreeg echt plaatsvervangende schaamte van het feit dat wij om 5:30 werden opgehaald door een gids voor het bezoek aan de Tatacoa woestijn, en dat jullie “reisbegeleider” dit op slippers is gaan doen, zelfs nadat de gids haar had verzocht om andere schoenen aan te trekken. Daarnaast vertelde de lokale gids behoorlijke verhalen over de geschiedenis van de plek, maar doordat er iemand geen Spaans kon werd meer dan de helft niet goed vertaald. Schan-da-lig! Jullie reisgids vraagt vervolgens mijn moeder of ze kan helpen met vertalen, terwijl ze de dagen daarvoor al behoorlijk ongeïnteresseerd en arrogant deed tegen ons. Ah ja, dit was ook de dag dat er door anderen aan ons werd verteld dat de reis ook vakantie voor haar was, dus dat verklaarde al een hele hoop. Je zal maar 3.2k pp betalen om iemands reis te financieren én om haar werk te doen. Zijn jullie wel goed? 😂
Daarnaast de grote mond die ze bij San Agustin gaf, man man man. Hier was al een klacht over ingediend maar natuurlijk neemt djoser NIKS serieus. Even over de hotels: 3 sterren hotels? HAHA! Laat mij AUB niet lachen. Van de 10 hotels die we bezocht hebben, hadden er 5 (!) géén warm water. Waar benoemen jullie dit precies in jullie brochure?
Mevrouw de reisbegeleider noemde ons hele moeilijk klanten en ergens begrijp ik haar wel. Stel je denkt betaald vakantie te gaan vieren en de chauffeur je werk te laten en de pech hebben dat er twee mensen in de groep zijn die al jouw leugens doorhebben en je dus niet rustig je gang kan gaan. Oef ja, dan worden het drie heeele lange weken, en maar goed ook. Voortaan niet op je CV liegen. Dat deze gids niks kon is trouwens niet overdreven, mevrouw zocht ALLES op chatgpt en dit hebben wij vanuit de eerste rij mogen zien omdat zij niet de moeite nam om naar de chauffeur te zitten: de plek waar de REISBEGELEIDER hoort te zitten.
Gelukkig was er een chauffeur aanwezig die dit werk al 6+ jaar doet en de stille busritten toch nog op een of andere manier leuk kon maken. Zij was namelijk de hele vakantie bezig met de groep uit elkaar drijven en dat is haar mooi gelukt. Overigens voor zover ik weet is het de bedoeling bij een grote reis dat de gids én de chauffeur tijdens bijvoorbeeld de lunch met elkaar zitten om te overleggen wat de planning is voor de dag maar zelfs dit werd niet gedaan. Al het werk werd in zijn schoenen geschoven en dan ook nog het gore lef hebben om de groep de rug naar hem te laten keren om jouw middelmatige werk te kunnen verbergen? Echt waar schaam je dood.
Boek je een reis naar Colombia met Djoser? Leuk! Maar zorg er dan eerst voor dat DIDO VAN DAM niet je “reisbegeleider” wordt, want dan kan je 3.2k pp exl. uitjes de prullenbak in gooien, want als je deze reis maakt zonder kennis van het land, heb je NIKS GELEERD.
Voor de gene die toch geïnteresseerd zijn in een reis naar Colombia adviseer ik jullie FOXTRAVEL. Zelfde prijs, betere voorwaarden, betere hotels en voor wat we hebben begrepen UITSTEKENDE gidsen.
Na het boeken was ontbijt niet meer inbegrepen en zelfs vooraf geboekte en betaalde excursies werden ter plekke pas uitgevoerd na betalen entreegeld voor park. Andere verplicht via de gids te betalen entreegelden lagen 25% hoger dan de daadwerkelijke entreeprijzen. Kortom oplichting door Djoser, die een reis zogenaamd schappelijk geprijst aanbieden, maar je vervolgens ter pkekke voor 1000 euro afzetten.
Deel je ervaring en help andere reizigers!