Djoser organiseert al bijna jaar actieve groepsreizen onder het mom ‘De andere manier van reizen’. De groepsrondreizen van Djoser vinden plaats over de hele wereld en hebben een actief karakter. Bij Djoser reis je met een groep van gemiddeld 16 reizigers, maar er je hebt ook veel individuele vrijheid. Je bent nooit verplicht om met de groep mee te gaan.
Geniet van cultuur en natuur op een mooie verre bestemming. Vervoer, accomodatie en excursies zijn allemaal goed geregeld. Djoser maakt gebruik van deskundige en enthousiaste reisbegeleiders die Nederlands spreken. Djoser werkt daarnaast in alle landen samen met een lokale reisagent. Naast de groepsrondreizen organiseert Djoser ook wandel- en fietsreizen wereldwijd en kun je met Djoser junior met de kinderen op ontdekkingsreis.
Het is de eerste en laatste keer dat we een groepsreis met Djoser boeken. De brochure ziet er piekfijn uit maar dat is het dan. Je boekt een reis voor twee 11.500 euro maar de excursies voor 4000 euro komen er dan nog bij en dat voor een reis die je ondergaat niet beleeft. Er wordt van punt a naar b gereden zonder fotostop, zoals de mangroves op het Noordereiland geen woord werd erover gerept. Twee weken voor vertrek krijgen we een hotellijst wat eigenlijk bij het voorstel van reis diende te gebeuren. Djoser doet dat niet. De laatste week zou je een e-ticket voor de vluchten ontvangen, maar neen, Djoser beslist een groepsticket te boeken waar je de mogelijkheid ontnomen wordt betere stoel en categorie te kiezen. De gespaarde miles, 20.000 km heen en terug per persoon komen op het conto van Djoser! Wij krijgen de slechtste plaatsen helemaal achteraan in het vliegtuig met de onaangename geuren van de keuken erbij. 14h vliegen, tussenstop, 10h vliegen heen en terug. Een zeer onaangename vlucht. Bedankt Djoser, slechter kon je niet presteren. Aangekomen in Auckland krijgen we een Ibis budget hotel als overnachting. Een griezelige kleine kamer waar de beelden internet totaal niet stroken met werkelijkheid en nachtlawaai op de koop toe. Gelukkig waren de andere bestemmingen op 2 na betere kamers maar de locaties waren soms nogal afgelegen van een centrum. Dan kregen we vrolijk te horen: we stoppen bij een warenhuis waar je ontbijt en lunch voor morgen en/of overmorgen kunt kopen. We kregen meestal noch de tijd noch de mogelijkheid gezien de locaties buiten centra om een ontbijt te nemen. Ik was perplex toen ik dit hoorde. Het leek steeds meer op een jeugdbeweging die met begeleiding op stap was hoewel het merendeel 55plusser was. De excursies die je op het internet terug vindt en 24h op voorhand kon annuleren, kon niet bij Djoser en diende cash betaald te worden. Vrijheid, blijheid: laat me niet lachen. Ik heb vernomen dat het loon voor de begeleiding zeer weinig is maar de reis en vliegticket worden door Djoser betaald, excursies en diners meestal door het aantal deelnemende groepsleden. Djoser dient ernstig te investeren in zijn mensen, in opleidingen en landeninformatie. De groepsleden vielen best mee, de ene leuker dan de andere. Jammer dat zo´n dure reis in een mooi land tegenvalt. We hadden beter de tijd genomen en zelfstandig gereisd. Beste Djoser komt niet af met een troost bon van 50 of 100 euro voor een volgende reis want die komt er NOOIT!
De reis, 30 dagen India, Rajasthan & Nepal, was zonder meer erg mooi. Al zijn er vlak voor aanvang van de reis veranderingen doorgevoerd, ten nadele van de reizigers. Voorbeeld: halverwege de toch best vermoeiende reis werd een super deluxe hotel, te weten een prachtig paleis, met idem dito tuin met zwembad (volgens de reisleider het mooiste verblijf van de gehele reis), verruild voor een zeer eenvoudige tent, die levensgevaarlijk was qua elektriciteit in de gehele tent en daarbuiten. Blote elektrische draden en kroonsteentjes bij de wastafel en direct buiten, achter het tentdoek, over de gehele breedte, waar het water van een ijzeren douchebak zonder echte c.q. goede afvoer direct op af waterde. Eveneens direct achter het tentdoek, hoopte de gehele inhoud van de toiletpot, na doortrekken van het toilet, zich bij de elektrische draden op. Levensgevaarlijk allemaal. De reisleider schrok ook enorm van de tenten, die had verteld dat wij in zeer luxe tenten ons onderkomen zouden krijgen. Terugreis Kathmandu - Amsterdam. Voor vertrek naar Delhi, kregen de reizigers al het bericht dat op de terugreis, de vlucht naar Amsterdam tijdens de overstap in Istanbul niet gerealiseerd kon worden. Turkish Airlines zou voor een overnachting zorgen, waarop wij de volgende dag onze reis naar Amsterdam konden voortzetten. De reisleider die al een dag eerder naar huis vertrok, gaf de groep het nadrukkelijke advies de bagage niet te laten doorlabelen, maar de bagage mee te nemen naar het hotel. Dit advies werd door iedereen gevolgd. Bij aankomst in Istanbul, duurde het na procedure toewijzing hotel, ruim een uur voordat wij opgehaald werden door twee kleine busjes. Na een rit van drie kwartier kwamen we aan bij het hotel. De volgende ochtend werden wij door één kleine bus opgehaald, waar ook nog een paar andere mensen in mee moesten. De bagage paste voor geen meter, het hele middenpad stond vol met reistassen en koffers, er werd door de chauffeur met enkele reizigers een verbale strijd gevoerd, aangaande de bagage, waardoor de chauffeur zijn gram haalde, door tergend langzaam te rijden. Hij deed anderhalf uur over de rit naar het vliegveld. Het inchecken van de bagage. Mijn reistas woog 16 kg, er moest of één kg uit de tas gehaald worden of ik moest bij betalen. Op mijn verweer dat er 30 kg meegenomen mocht worden, werd niet gereageerd. Of bij betalen of iets uit de tas halen. Omdat ik nog ruimte in mijn handbagage had, heb ik spullen uit mijn reistas gehaald. Mijn echtgenoot zijn reistas woog 18 kg, Hier hetzelfde liedje. Onder tijdsdruk, tijd van boarden was nabij, vliegveld erg groot, heeft mijn echtgenoot betaald. Geen flauw idee hoeveel het bedrag in Euro’s bedroeg. Thuisgekomen bleek het om een bedrag van €54,31 te gaan. Contact gezocht met Turkish Airlines, dat wij het ten onrechte betaalde bedrag gerestitueerd wilden krijgen. Zij hielden vol dat de bijbetaling terecht was. Hierop contact met Djoser gezocht met de vraag of zij konden bemiddelen met Turkish Airlines of dat zij dit bedrag aan ons konden restitueren. Het verkeerde advies van de reisleider is debet aan de onterechte betaling voor overgewicht. Het antwoord van Djoser luidde nee. Na onze reactie op dit antwoord hebben wij niets meer van Djoser vernomen. Van zo’n grote reisorganisatie hadden wij meer service verwacht, het siert hen niet!!!! Beoordeling "Algemeen" slaat op de klantonvriendelijkheid etc., hoe het personeel van Djoser op het kantoor met goed betalende klanten omgaat.
Ik had de 11-daagse rondreis naar Japan geboekt als single.
Ik heb de allerslechtste reiservaring gehad in al mijn jaren van reizen. Wat een aanfluiting is Djoser. Sturen je op pad met een onervaren reisleider die je niets kan vertellen over Japan. Ze laten je bijbetalen voor de bagage en laten je dan met lokale treinen reizen. Dat extra geld voor de bagage was meer dan een goede bus geweest. De hotels waren prima. De begeleiding slecht. Door het zeikerige gedrag van Djoser was van de hele groep de bagage zoek. Slechte ervaring en nooit meer Djoser. Dit kun je zelf ook boeken en goedkoper.
Een leuke reis waarbij vooral in Vietnam in de Mekongdelta veel mogelijkheden waren om contact met de lokale bevolking te maken. Wat een hardwerkende en aardige mensen. De fietsen waren prima, de lokale gids Tan was geweldig. Samen met de fietsenmaker en chauffeur een goed lokaal team.
De Djoser-reisleider Chris Langerhorst heeft een grote positieve bijdrage gehad aan de reis. Secuur, vakkundig en vooral gezellig. Hij regelde alles en was heel behulpzaam. Topper!
Door weersomstandigheden ging een groot deel van de reis niet door. Het weer kan Djoser niets aan doen uiteraard, maar vervanging was er niet.
De vervangende hotels waren zeer slecht, zeker in vergelijking met waar we heen zouden gaan, we mochten niet eens het terrein af omdat dat gevaarlijk was, maar op het terrein was niets te doen.
Klachtafhandeling hieromtrend is zeer slecht. Ze beloven te reageren binnen 4 weken, wat opzich belachelijk lang is, maar nu 6 weken later heb ik nog niets gehoord...
Toelichting op de cijfers, accommodatie was over het algemeen oke in de reguliere reis, maar de vervangende hotels waren allen zeer slecht!
Reisleider heeft veel gedaan om dingen beter te krijgen, en ook hij heeft klachten ingediend bij de lokale partner van Djoser. Een 7 voor hem, daar hij geen Nederlands sprak, hier kan hij niets aan doen, maar dit was wel een belofte van Djoser.
Qua prijskwaliteit is de Djoser reis zeer slecht, wij hebben 3300 euro pp betaald voor 14 dagen, hierbij was geen eten inbegrepen en ook de meeste activiteiten waren niet inbegrepen. Met name de vervangende hotels waren totaal niet passend en ook zeker niet het geld waard.
Deel je ervaring en help andere reizigers!