Djoser ervaringen

De Djoser ervaringen, beoordelingen en klachten zijn afkomstig van bezoekers van rondreis.nl die een rondreis met Djoser gemaakt hebben.

Er zijn 181 ervaringen met Djoser geplaatst.

Accommodatie
6.8
Vervoer
7.2
Reisleiding
7.4
Prijs / Kwaliteit
6.5
Algemeen
6.6

Beoordelingen van Djoser

Wat zijn de ervaringen van andere reizigers die een rondreis met Djoser hebben gemaakt?
5,4

Tegenvaller

Nederland
Groepsrondreis met Djoser
26-10-2025

Deze reis gekozen vanwege korte vlucht! Dan krijg je te horen dat je over Frankfurt vliegt in de nacht met wachttijd daar!! Drama!! Veel te krappe bus voor ons nederlanders! De Reis had beter wat duurder kunnen zijn met beter vervoer want dit was veel irritatie, we hadden een top reisleidster! Dat mav ook vermeld worden.

Lia Verkerk
Gereisd met partner
5,0

Heel veel kilometers voor een paar zeer mooie ervaringen

Namibië
Groepsrondreis met Djoser
22-10-2025

Djoser
Goed om te weten bij de reis naar Namibië, Zimbabwe en Botswana:
* een 5 á 6 tal plekken in deze reis is zeer de moeite waard om te bezoeken
* de afstanden die je moet afleggen om deze plekken te bezoeken zijn érg lang en vooral in Botswana is onderweg weinig om te zien.
* de reisdagen zijn regelmatig zo lang dat optionele excursies soms niet kunnen worden gehaald.
* houd er rekening mee dat het ook in de vroege lente al erg warm 35°-38° kan worden en dat met oude bussen wordt gereden zonder airco. Het vervoer is ook niet helemaal verantwoord: veiligheidsgordels die ontbreken; nooddeuren geblokkeerd; deur die geregeld niet goed open wil.
* de lunches zijn basic en ook niet zoals op de site staat aangegeven op 'mooie plekjes', maar gewoon naast de bus langs de weg, soms tussen het afval.
* onderweg is er niet altijd de gelegenheid om een toilet te bezoeken.
* t.a.v. te reserveren excursies (Walvisbaai Swakopmund) rekent Djoser €20,-- extra per persoon. Deze excursies kun je vooraf of ter plekke prima zelf online boeken.
* Djoser werkt t.a.v. excursies met vaste organisaties waarbij niet het totaalpakket aan mogelijkheden wordt geboden. Op internet zijn vele andere leuke activiteiten te vinden die zeer de moeite waard zijn. Online vooraf boeken gaat heel prima en wordt correct uitgevoerd.

Linda
3,8

Slechte groepsreis.

Colombia
Groepsrondreis met Djoser
30-09-2025

Wat een leuke reis naar Colombia moest zijn eindigde in een fiasco te wijten aan de middelmatige gids (of reisbegeleider hoe jullie het willen noemen) die jullie hebben gestuurd. Één ster is werkelijk waar te veel.

De reis beginnen met “ik heb deze reis al meerdere keren gedaan en kan ook goed Spaans”, om vervolgens de pech te hebben dat twee Colombianen meereisden en haar op haar leugens betrapten. Mevrouw kan A1 Spaans en viel geen fatsoenlijk gesprek mee te voeren. Bovendien kon zij NIKS over het land vertellen. De meeste tours werden door lokale gidsen verzorgd die dit werk al meerdere jaren doen. Zij spreken negen van de tien keer geen Engels en verwachten daarom dat de GIDS op zijn minst de taal beheerst om de verhalen - naar in dit geval Nederlands - te kunnen vertalen. Ik kreeg echt plaatsvervangende schaamte van het feit dat wij om 5:30 werden opgehaald door een gids voor het bezoek aan de Tatacoa woestijn, en dat jullie “reisbegeleider” dit op slippers is gaan doen, zelfs nadat de gids haar had verzocht om andere schoenen aan te trekken. Daarnaast vertelde de lokale gids behoorlijke verhalen over de geschiedenis van de plek, maar doordat er iemand geen Spaans kon werd meer dan de helft niet goed vertaald. Schan-da-lig! Jullie reisgids vraagt vervolgens mijn moeder of ze kan helpen met vertalen, terwijl ze de dagen daarvoor al behoorlijk ongeïnteresseerd en arrogant deed tegen ons. Ah ja, dit was ook de dag dat er door anderen aan ons werd verteld dat de reis ook vakantie voor haar was, dus dat verklaarde al een hele hoop. Je zal maar 3.2k pp betalen om iemands reis te financieren én om haar werk te doen. Zijn jullie wel goed? 😂

Daarnaast de grote mond die ze bij San Agustin gaf, man man man. Hier was al een klacht over ingediend maar natuurlijk neemt djoser NIKS serieus. Even over de hotels: 3 sterren hotels? HAHA! Laat mij AUB niet lachen. Van de 10 hotels die we bezocht hebben, hadden er 5 (!) géén warm water. Waar benoemen jullie dit precies in jullie brochure?

Mevrouw de reisbegeleider noemde ons hele moeilijk klanten en ergens begrijp ik haar wel. Stel je denkt betaald vakantie te gaan vieren en de chauffeur je werk te laten en de pech hebben dat er twee mensen in de groep zijn die al jouw leugens doorhebben en je dus niet rustig je gang kan gaan. Oef ja, dan worden het drie heeele lange weken, en maar goed ook. Voortaan niet op je CV liegen. Dat deze gids niks kon is trouwens niet overdreven, mevrouw zocht ALLES op chatgpt en dit hebben wij vanuit de eerste rij mogen zien omdat zij niet de moeite nam om naar de chauffeur te zitten: de plek waar de REISBEGELEIDER hoort te zitten.

Gelukkig was er een chauffeur aanwezig die dit werk al 6+ jaar doet en de stille busritten toch nog op een of andere manier leuk kon maken. Zij was namelijk de hele vakantie bezig met de groep uit elkaar drijven en dat is haar mooi gelukt. Overigens voor zover ik weet is het de bedoeling bij een grote reis dat de gids én de chauffeur tijdens bijvoorbeeld de lunch met elkaar zitten om te overleggen wat de planning is voor de dag maar zelfs dit werd niet gedaan. Al het werk werd in zijn schoenen geschoven en dan ook nog het gore lef hebben om de groep de rug naar hem te laten keren om jouw middelmatige werk te kunnen verbergen? Echt waar schaam je dood.

Boek je een reis naar Colombia met Djoser? Leuk! Maar zorg er dan eerst voor dat DIDO VAN DAM niet je “reisbegeleider” wordt, want dan kan je 3.2k pp exl. uitjes de prullenbak in gooien, want als je deze reis maakt zonder kennis van het land, heb je NIKS GELEERD.

Gabriela Paez Ayala
Gereisd met gezin
6,0

Oplichters en SLECHTE BEGELEIDING

Colombia
Groepsrondreis met Djoser
29-09-2025

Wat een leuke reis naar Colombia moest zijn eindigde in een fiasco te wijten aan de middelmatige gids (of reisbegeleider hoe jullie het willen noemen) die jullie hebben gestuurd. Één ster is werkelijk waar te veel.

De reis beginnen met “ik heb deze reis al meerdere keren gedaan en kan ook goed Spaans”, om vervolgens de pech te hebben dat twee Colombianen meereisden en haar op haar leugens betrapten. Mevrouw kan A1 Spaans en viel geen fatsoenlijk gesprek mee te voeren. Bovendien kon zij NIKS over het land vertellen. De meeste tours werden door lokale gidsen verzorgd die dit werk al meerdere jaren doen. Zij spreken negen van de tien keer geen Engels en verwachten daarom dat de GIDS op zijn minst de taal beheerst om de verhalen - naar in dit geval Nederlands - te kunnen vertalen. Ik kreeg echt plaatsvervangende schaamte van het feit dat wij om 5:30 werden opgehaald door een gids voor het bezoek aan de Tatacoa woestijn, en dat jullie “reisbegeleider” dit op slippers is gaan doen, zelfs nadat de gids haar had verzocht om andere schoenen aan te trekken. Daarnaast vertelde de lokale gids behoorlijke verhalen over de geschiedenis van de plek, maar doordat er iemand geen Spaans kon werd meer dan de helft niet goed vertaald. Schan-da-lig! Jullie reisgids vraagt vervolgens mijn moeder of ze kan helpen met vertalen, terwijl ze de dagen daarvoor al behoorlijk ongeïnteresseerd en arrogant deed tegen ons. Ah ja, dit was ook de dag dat er door anderen aan ons werd verteld dat de reis ook vakantie voor haar was, dus dat verklaarde al een hele hoop. Je zal maar 3.2k pp betalen om iemands reis te financieren én om haar werk te doen. Zijn jullie wel goed? 😂

Daarnaast de grote mond die ze bij San Agustin gaf, man man man. Hier was al een klacht over ingediend maar natuurlijk neemt djoser NIKS serieus. Even over de hotels: 3 sterren hotels? HAHA! Laat mij AUB niet lachen. Van de 10 hotels die we bezocht hebben, hadden er 5 (!) géén warm water. Waar benoemen jullie dit precies in jullie brochure?

Mevrouw de reisbegeleider noemde ons hele moeilijk klanten en ergens begrijp ik haar wel. Stel je denkt betaald vakantie te gaan vieren en de chauffeur je werk te laten en de pech hebben dat er twee mensen in de groep zijn die al jouw leugens doorhebben en je dus niet rustig je gang kan gaan. Oef ja, dan worden het drie heeele lange weken, en maar goed ook. Voortaan niet op je CV liegen. Dat deze gids niks kon is trouwens niet overdreven, mevrouw zocht ALLES op chatgpt en dit hebben wij vanuit de eerste rij mogen zien omdat zij niet de moeite nam om naar de chauffeur te zitten: de plek waar de REISBEGELEIDER hoort te zitten.

Gelukkig was er een chauffeur aanwezig die dit werk al 6+ jaar doet en de stille busritten toch nog op een of andere manier leuk kon maken. Zij was namelijk de hele vakantie bezig met de groep uit elkaar drijven en dat is haar mooi gelukt. Overigens voor zover ik weet is het de bedoeling bij een grote reis dat de gids én de chauffeur tijdens bijvoorbeeld de lunch met elkaar zitten om te overleggen wat de planning is voor de dag maar zelfs dit werd niet gedaan. Al het werk werd in zijn schoenen geschoven en dan ook nog het gore lef hebben om de groep de rug naar hem te laten keren om jouw middelmatige werk te kunnen verbergen? Echt waar schaam je dood.

Boek je een reis naar Colombia met Djoser? Leuk! Maar zorg er dan eerst voor dat DIDO VAN DAM niet je “reisbegeleider” wordt, want dan kan je 3.2k pp exl. uitjes de prullenbak in gooien, want als je deze reis maakt zonder kennis van het land, heb je NIKS GELEERD.

Voor de gene die toch geïnteresseerd zijn in een reis naar Colombia adviseer ik jullie FOXTRAVEL. Zelfde prijs, betere voorwaarden, betere hotels en voor wat we hebben begrepen UITSTEKENDE gidsen.

Gabrielle Peters Paez
Gereisd met gezin

Pure oplichting door Djoser

Zuid-Afrika
Groepsrondreis met Djoser
18-09-2025

Na het boeken was ontbijt niet meer inbegrepen en zelfs vooraf geboekte en betaalde excursies werden ter plekke pas uitgevoerd na betalen entreegeld voor park. Andere verplicht via de gids te betalen entreegelden lagen 25% hoger dan de daadwerkelijke entreeprijzen. Kortom oplichting door Djoser, die een reis zogenaamd schappelijk geprijst aanbieden, maar je vervolgens ter pkekke voor 1000 euro afzetten.

Aad
Gereisd met partner
5,0

Zeer slechte prijs-kwaliteit verhouding

Nederland
Familiereis met Djoser
17-08-2025

We zijn dit jaar met Djoser family 23 dagen naar Vietnam geweest. Als je zoals wij wat oudere kinderen hebt, is het Djoser family 16+ concept absoluut geweldig. Ze zijn bij mijn weten de enige reisorganisatie die dit aanbiedt en voor ons reden om wederom met Djoser op vakantie te gaan (vorig jaar naar Zuid-Afrika geweest). Maar hier houdt de positieve berichtgeving over Djoser dan ook wel op...
Het begon al met de vlucht. Op de website werd een vlucht met Singapore Airlines aangeboden. Na boeken bleken wij, als enigen van het reisgezelschap, op een Turkish Airlines vlucht te zitten. Dit is vervelend want als je kiest voor een reisgezelschap, dan wil je niet apart reizen (zeker de terugreis niet). Navraag bij Djoser leerde dat ze aan het begin van het seizoen te weinig goedkope stoelen hadden ingekocht bij Singapore Airlines en niet bereid waren de prijs te betalen die op dat moment gold. Ik vind dat Djoser die extra kosten dan maar had moeten maken; je adverteert tenslotte met Singapore Airlines op je website, maar het was met Turkish Airlines vliegen, graag of niet.
De reis naar Vietnam was mooi. We hadden een bijzonder leuk en gezellig reisgezelschap en een leuke reisleidster van Djoser. De accommodaties waren - op een paar uitzonderingen na - echt te bedroevend voor woorden. Ze waren armoedig, vies en/of afgelegen. In een geval een airco die het niet deed in de ontbijtzaal, waardoor al het eten in +30° lag en er een enorme riool lucht in de lobby hing. Echt onnodig in Vietnam, waar je uitstekende hotels kunt krijgen voor heel weinig geld...
De excursies waren - wederom op een paar uitzonderingen na - teleurstellend. Vaak en lang in de bus, weinig gezien en gedaan.
Twee binnenlandse vluchten gemaakt, waarbij je bij beiden 's avonds vertrekt, maar wel om 12.00 je kamer uit moet en de rest van de dag 'vrij' hebt. Niet heel handig gepland.
Onze reisleidster heeft zeker geprobeerd om betere hotels of kamers te krijgen of de kamers langer aan te houden op de reisdagen, maar kreeg geen enkele medewerking van Djoser in Nederland. Na een tijdje werd me duidelijk hoe deze reis georganiseerd wordt: Djoser boekt de reis bij een lokale Vietnamese reisorganisatie en kijkt verder nergens naar om. Er moeten dus twee organisaties betaald worden uit de reissom en dat verklaard waarschijnlijk de matige accommodaties en excursies.
Wij zullen nooit meer met Djoser reizen. De voorstelling van de reis op de website en in de reisgids wordt fantastisch beschreven maar is minder fraai en zeker te duur voor wat je er uiteindelijk voor krijgt. Gelukkig hadden we een heel leuk reisgezelschap en hebben mede hierdoor een prima vakantie gehad, maar dit is zeker geen verdienste van Djoser.

Monique Bodijn
Gereisd met gezin
7,0

Tip: boek de vlucht zelf want Djoser doet niets bij problemen

Zuid-Afrika
Familiereis met Djoser
16-08-2025

Wij zijn definitief afgehaakt bij Djoser nadat ze onze groep vorig jaar echt zo dramátisch slecht hebben behandeld bij vluchtproblemen die ze grotendeels zelf hadden veroorzaakt. We gingen met vrienden, wij hadden uiteindelijk 5 dagen vertraging en onze vrienden 7 dagen... Djoser regelde en betaalde intussen niks terwijl we o.a. midden in de nacht in Parijs stonden. Ze waren nauwelijks bereikbaar (5 uur overdag op zaterdag aan de lijn voor we Djoser te pakken hadden), hun planners werken maar een paar dagen per week dus we moesten 3 dagen (!) wachten voor Djoser een nieuwe vlucht had geregeld, hun medewerker die tegen ons schreeuwden, aangepaste reis met 3 dagen midden in een productiebos zonder vervoer of iets te doen en te gevaarlijk om te wandelen, etc. Van de uiteindelijke schadevergoeding konden we dit jaar nog een keer op reis.
Tip: boek de vlucht zelf. 😉
Tip 2: check goed voor verborgen kosten. Bij 3 weken Zuid-Afrika komt er aan verplichte tips en standaard uitstapjes en verplichte fooi nog 960 euro pp bij.

Marjolein
Gereisd met gezin
4,2

Slechte reisbegeleider, matige accomodaties, mooi land

Italië
Familiereis met Djoser
09-08-2025

Het was een Djoser-familiereis door Zuid-Italië en Sicilië, heel veel dingen om te zien en mooie ritten. De bus was comfortabel, en de natuur en bezichtigingen mooi, maar Djoser schoot te kort op een aantal punten.

De reisbegeleider was gewoon niet goed, geen ervaring met kinderen, sprak de taal onvoldoende, was er nooit eerder geweest en leek niet geïnteresseerd in het land. Kon ook niet goed plannen of organiseren, waardoor je van je vrije tijd of optionele excursies niet optimaal gebruik kon maken. Als je pas twee dagen van te voren weet dat je ergens bent, dan is het te laat om nog dingen te boeken.

Een aantal accomodaties was gewoon onvoldoende, harde bedden, slechte badkamers, slechte airco, rokend personeel op de gangen, geen koelkasten, lawaaiig, of niet geschikt voor families (harde muziek tot 2 uur 's nachts van het dakterras). Djoser adverteerde met veelal centraal gelezen, maar dat was ook niet het geval.

Ter plaatse werd niets opgelost, en werd geprobeerd om te paaien met een drankje of een verplichte proeverij (tijdens een ander moment). Dat was ook teleurstellend.

Draaiboek van de chauffeur en reisleider waren ook anders, waardoor een aantal zaken gewoon niet gedaan werd (als in, hele steden niet bezocht die op het programma stonden).

Berend D
Gereisd met gezin
1,5

Zeer laat gecanceld

Portugal
Wandelreis met Djoser
31-07-2025

Ruim tevoren gebeld: reis ging door stelde men, 9 deelnemers waar 7 minimum was. 4 (!) week vooraf werd reis alsnog gecanceld, te weinig deelname. Even gebeld: er waren 8 deelnemers. T ws een moeilijk besluit stelde Djoser. En bedankt, onbetrouwbare organisatie. Alternatieven waren veel duurder en veel later.

Tjerk
Gereisd met partner
1,0

De reis die niet doorging....

Suriname
Groepsrondreis met Djoser
30-06-2025

.... onze "gegarandeerde" reis naar Suriname die in september 2025 zou plaatsvinden werd 3 maanden voor aanvang geannuleerd wegens "te weinig deelnemers" Als vergoeding konden we 50!! euro pp korting krijgen bij het boeken van een andere duurdere reis. Dit als vergoeding voor een reis van 6000 euro. Belachelijk. Er wordt bij Djoser klein en bekrompen gedacht en niet met de klanten meegedacht over alternatieven. Voor mij geen Djoser meer.

Trudie Fast
Gereisd met partner
7,0

Betaalde vakantie voor reisbegeleider Maikel!@

Spanje
Groepsrondreis met Djoser
21-06-2025

Waardeloze reisbegeleider. Was nog nooit ter plaatse geweest. Heeft helemaal niets verteld over de bestemmingen. Niet betrokken. Liet de groep meermaals gewoon in de steek. Al tijdens begin reis gemeld bij Djoser, maar klacht niet serieus genomen. Ga dit aankaarten bij Geschillencommissie Reizen, want in Djoser heb ik geen enkel vertrouwen meer!

Gereisd met partner
3,6

Wat een zeer slechte communicatie en reisbegeleider

Zuid-Korea
Groepsrondreis met Djoser
05-06-2025

Ik had het landarrangement geboekt omdat ik zelf mijn reisklasse stoel wilde boeken, vluchtschema Djoser aangehouden met een terugvlucht op 25 mei.

Djoser besluit een andere vlucht te nemen en wel een nachtvlucht, dat scheelt Djoser voor 20 man 1 overnachting met ontbijt. Heb zelf de extra overnachting met ontbijt omdat het vluchtschema van Djoser had aangehouden. Hierover gecommuniceerd, kreeg de meest vreemde antwoorden. In het reisgeselschap zat ook ander koppel met hetzelfde probleem, zij kregen op het laatste moment de overnachting toch vergoed. Ik heb na de vakantie wederom contact opgenomen met Djoser, en toen kreeg ik antwoord “ je hebttoch 17 euro korting ontvangen voor de boottocht”. Ze zijn echt gek, teruggemaild, dat ikweleens een hotel wil boeken voor 17 euro met ontbijt wel te verstaan, nu reageren ze niet meer, had review op hun site gezet, dat is verwijderd.

Dan de reisbegeleidster, zij was voor het eerst in zuid Korea, wist niets , sprak niet 1 woordje Koreaans, zocht alles op via internet, deze dame kan daarniets aan doen, bij Djoser worden ze niet ingewerkt maar het diepe gegooid, excursie die wel op site stonden maar niet bij haar bekend was enz enz.

Dat mijn eerste keer met Djoser en zeker mijn laatste keer.

Vreselijke organisatie, koning aap en NRV vele,alen beter en goedkoper.

Vos
Alleen gereisd
4,2

Djoser rondreis Japan teleurstellend

Japan
Groepsrondreis met Djoser
26-05-2025

De Djoser rondreis Japan (mei 2025) bleek een reis met reisbegeleider en niet met een reisleider/reisgids. Dit houdt in dat je onder begeleiding vervoerd wordt van A naar B, maar dat het daarna ophoudt en je meestal zelf je weg moet zien te vinden. Minder ervaren reizigers en alleen-reizigers voelden zich al snel verlaten. Dit valt blijkbaar onder de vrijheid-blijheid reisvorm van Djoser. Gedurende de rondreis geen informatie gekregen over het land zelf, de cultuur, de historie, het dagelijks leven, uitgebreide details over de lokale bezienswaardigheden, etc. De informatie bestond veelal uit het uitdelen van de stadsplattegrond bij aankomst in een nieuwe stad. De hotels waren allemaal netjes, maar het ontbijt in de hotels (€10-€15 per ontbijt per dag) moest wel zelf betaald worden. Doordat er geen gezamenlijk ontbijt was, iedereen in een stad zelf maar uitzwermde, en er 's avonds met het diner ook niets georganiseerd was, was er van een groep of groepsreis totaal geen sprake. Wij hebben zelf al 14 groepsreizen over de hele wereld gemaakt, maar dit was voor ons geen positieve ervaring. Nooit meer Djoser.

Marcel
Gereisd met partner
1,0

Absurde oplossing voor probleem

Japan
Groepsrondreis met Djoser
10-05-2025

Djoser annuleerde mijn reis vanwege te weinig animo, en gaf aan dat wij exact dezelfde reis 3 dagen later wel kon maken. Ik zag zelf dat deze reis 900 euro duurder zou uitpakken, dus vroeg ik djoser of zij dit verschil zouden kwijtschelden aangezien Djoser degene was die de reis annuleerde.
Maar dit was niet het geval. Voor het ongemak kregen we 50 euro per persoon korting, wat neerkwam op 150 euro op de totale reissom.
Belachelijke actie van djoser.

Loes
Gereisd met gezin
4,3

Nieuw Zeeland 25 dagen nooit meer Djoser

Nieuw-Zeeland
Groepsrondreis met Djoser
08-03-2025

Het is de eerste en laatste keer dat we een groepsreis met Djoser boeken. De brochure ziet er piekfijn uit maar dat is het dan. Je boekt een reis voor twee 11.500 euro maar de excursies voor 4000 euro komen er dan nog bij en dat voor een reis die je ondergaat niet beleeft. Er wordt van punt a naar b gereden zonder fotostop, zoals de mangroves op het Noordereiland geen woord werd erover gerept. Twee weken voor vertrek krijgen we een hotellijst wat eigenlijk bij het voorstel van reis diende te gebeuren. Djoser doet dat niet. De laatste week zou je een e-ticket voor de vluchten ontvangen, maar neen, Djoser beslist een groepsticket te boeken waar je de mogelijkheid ontnomen wordt betere stoel en categorie te kiezen. De gespaarde miles, 20.000 km heen en terug per persoon komen op het conto van Djoser! Wij krijgen de slechtste plaatsen helemaal achteraan in het vliegtuig met de onaangename geuren van de keuken erbij. 14h vliegen, tussenstop, 10h vliegen heen en terug. Een zeer onaangename vlucht. Bedankt Djoser, slechter kon je niet presteren. Aangekomen in Auckland krijgen we een Ibis budget hotel als overnachting. Een griezelige kleine kamer waar de beelden internet totaal niet stroken met werkelijkheid en nachtlawaai op de koop toe. Gelukkig waren de andere bestemmingen op 2 na betere kamers maar de locaties waren soms nogal afgelegen van een centrum. Dan kregen we vrolijk te horen: we stoppen bij een warenhuis waar je ontbijt en lunch voor morgen en/of overmorgen kunt kopen. We kregen meestal noch de tijd noch de mogelijkheid gezien de locaties buiten centra om een ontbijt te nemen. Ik was perplex toen ik dit hoorde. Het leek steeds meer op een jeugdbeweging die met begeleiding op stap was hoewel het merendeel 55plusser was. De excursies die je op het internet terug vindt en 24h op voorhand kon annuleren, kon niet bij Djoser en diende cash betaald te worden. Vrijheid, blijheid: laat me niet lachen. Ik heb vernomen dat het loon voor de begeleiding zeer weinig is maar de reis en vliegticket worden door Djoser betaald, excursies en diners meestal door het aantal deelnemende groepsleden. Djoser dient ernstig te investeren in zijn mensen, in opleidingen en landeninformatie. De groepsleden vielen best mee, de ene leuker dan de andere. Jammer dat zo´n dure reis in een mooi land tegenvalt. We hadden beter de tijd genomen en zelfstandig gereisd. Beste Djoser komt niet af met een troost bon van 50 of 100 euro voor een volgende reis want die komt er NOOIT!

Kristien
4,2

Zeer slechte communicatie, service, klantonvriendelijk bij probleem/klacht!

India
Groepsrondreis met Djoser
10-02-2025

De reis, 30 dagen India, Rajasthan & Nepal, was zonder meer erg mooi. Al zijn er vlak voor aanvang van de reis veranderingen doorgevoerd, ten nadele van de reizigers. Voorbeeld: halverwege de toch best vermoeiende reis werd een super deluxe hotel, te weten een prachtig paleis, met idem dito tuin met zwembad (volgens de reisleider het mooiste verblijf van de gehele reis), verruild voor een zeer eenvoudige tent, die levensgevaarlijk was qua elektriciteit in de gehele tent en daarbuiten. Blote elektrische draden en kroonsteentjes bij de wastafel en direct buiten, achter het tentdoek, over de gehele breedte, waar het water van een ijzeren douchebak zonder echte c.q. goede afvoer direct op af waterde. Eveneens direct achter het tentdoek, hoopte de gehele inhoud van de toiletpot, na doortrekken van het toilet, zich bij de elektrische draden op. Levensgevaarlijk allemaal. De reisleider schrok ook enorm van de tenten, die had verteld dat wij in zeer luxe tenten ons onderkomen zouden krijgen. Terugreis Kathmandu - Amsterdam. Voor vertrek naar Delhi, kregen de reizigers al het bericht dat op de terugreis, de vlucht naar Amsterdam tijdens de overstap in Istanbul niet gerealiseerd kon worden. Turkish Airlines zou voor een overnachting zorgen, waarop wij de volgende dag onze reis naar Amsterdam konden voortzetten. De reisleider die al een dag eerder naar huis vertrok, gaf de groep het nadrukkelijke advies de bagage niet te laten doorlabelen, maar de bagage mee te nemen naar het hotel. Dit advies werd door iedereen gevolgd. Bij aankomst in Istanbul, duurde het na procedure toewijzing hotel, ruim een uur voordat wij opgehaald werden door twee kleine busjes. Na een rit van drie kwartier kwamen we aan bij het hotel. De volgende ochtend werden wij door één kleine bus opgehaald, waar ook nog een paar andere mensen in mee moesten. De bagage paste voor geen meter, het hele middenpad stond vol met reistassen en koffers, er werd door de chauffeur met enkele reizigers een verbale strijd gevoerd, aangaande de bagage, waardoor de chauffeur zijn gram haalde, door tergend langzaam te rijden. Hij deed anderhalf uur over de rit naar het vliegveld. Het inchecken van de bagage. Mijn reistas woog 16 kg, er moest of één kg uit de tas gehaald worden of ik moest bij betalen. Op mijn verweer dat er 30 kg meegenomen mocht worden, werd niet gereageerd. Of bij betalen of iets uit de tas halen. Omdat ik nog ruimte in mijn handbagage had, heb ik spullen uit mijn reistas gehaald. Mijn echtgenoot zijn reistas woog 18 kg, Hier hetzelfde liedje. Onder tijdsdruk, tijd van boarden was nabij, vliegveld erg groot, heeft mijn echtgenoot betaald. Geen flauw idee hoeveel het bedrag in Euro’s bedroeg. Thuisgekomen bleek het om een bedrag van €54,31 te gaan. Contact gezocht met Turkish Airlines, dat wij het ten onrechte betaalde bedrag gerestitueerd wilden krijgen. Zij hielden vol dat de bijbetaling terecht was. Hierop contact met Djoser gezocht met de vraag of zij konden bemiddelen met Turkish Airlines of dat zij dit bedrag aan ons konden restitueren. Het verkeerde advies van de reisleider is debet aan de onterechte betaling voor overgewicht. Het antwoord van Djoser luidde nee. Na onze reactie op dit antwoord hebben wij niets meer van Djoser vernomen. Van zo’n grote reisorganisatie hadden wij meer service verwacht, het siert hen niet!!!! Beoordeling "Algemeen" slaat op de klantonvriendelijkheid etc., hoe het personeel van Djoser op het kantoor met goed betalende klanten omgaat.

Scarlett haasnoot
Gereisd met partner
4,5

Het enige goede aan Djoser is de brochure

Japan
Groepsrondreis met Djoser
12-01-2025

Ik had de 11-daagse rondreis naar Japan geboekt als single.
Ik heb de allerslechtste reiservaring gehad in al mijn jaren van reizen. Wat een aanfluiting is Djoser. Sturen je op pad met een onervaren reisleider die je niets kan vertellen over Japan. Ze laten je bijbetalen voor de bagage en laten je dan met lokale treinen reizen. Dat extra geld voor de bagage was meer dan een goede bus geweest. De hotels waren prima. De begeleiding slecht. Door het zeikerige gedrag van Djoser was van de hele groep de bagage zoek. Slechte ervaring en nooit meer Djoser. Dit kun je zelf ook boeken en goedkoper.

Yvonne
Alleen gereisd
8,6

Fietsreis door Vietnam en Cambodja

Vietnam
Fietsreis met Djoser
17-11-2024

Een leuke reis waarbij vooral in Vietnam in de Mekongdelta veel mogelijkheden waren om contact met de lokale bevolking te maken. Wat een hardwerkende en aardige mensen. De fietsen waren prima, de lokale gids Tan was geweldig. Samen met de fietsenmaker en chauffeur een goed lokaal team.
De Djoser-reisleider Chris Langerhorst heeft een grote positieve bijdrage gehad aan de reis. Secuur, vakkundig en vooral gezellig. Hij regelde alles en was heel behulpzaam. Topper!

Wendelien de Waaij
Alleen gereisd
4,2

Zeer slechte prijs-kwaliteit, geen backup plan bij problemen

Zuid-Afrika
Groepsrondreis met Djoser
04-11-2024

Door weersomstandigheden ging een groot deel van de reis niet door. Het weer kan Djoser niets aan doen uiteraard, maar vervanging was er niet.
De vervangende hotels waren zeer slecht, zeker in vergelijking met waar we heen zouden gaan, we mochten niet eens het terrein af omdat dat gevaarlijk was, maar op het terrein was niets te doen.
Klachtafhandeling hieromtrend is zeer slecht. Ze beloven te reageren binnen 4 weken, wat opzich belachelijk lang is, maar nu 6 weken later heb ik nog niets gehoord...
Toelichting op de cijfers, accommodatie was over het algemeen oke in de reguliere reis, maar de vervangende hotels waren allen zeer slecht!
Reisleider heeft veel gedaan om dingen beter te krijgen, en ook hij heeft klachten ingediend bij de lokale partner van Djoser. Een 7 voor hem, daar hij geen Nederlands sprak, hier kan hij niets aan doen, maar dit was wel een belofte van Djoser.
Qua prijskwaliteit is de Djoser reis zeer slecht, wij hebben 3300 euro pp betaald voor 14 dagen, hierbij was geen eten inbegrepen en ook de meeste activiteiten waren niet inbegrepen. Met name de vervangende hotels waren totaal niet passend en ook zeker niet het geld waard.

Joey Moison
Gereisd met partner
1,0

Safari rondreis

India
Groepsrondreis met Djoser
17-10-2024

Nadat ik niet meer kan inloggen op de app van Djoser mailde ik hun hierover.
Zij zeiden dat we een mail ontvangen hadden 14 dagen ervoor dat deze reis geannuleerd was.
Deze mail hebben we nooit ontvangen, helaas.
Dit is niet correct.
Vertrouw deze vriendelijke mensen NOOIT.

Anita Vanspringel
Gereisd met partner
1,0

Vervuilende brochure ongevraagd in de brievenbus met nee- sticker

Argentinië
Groepsrondreis met Djoser
08-10-2024

Djoser stuurt mij vandaag ongevraagd een dikke brochure toe. Zeer vervuilend. Ik heb een nee-sticker op mijn brievenbus. En ik vlieg niet omdat het onverantwoord is om zoveel CO2 uit te stoten. Ik wil dus niets met vervuilers als Djoser te maken hebben. En dan krijg ik notabene een dikke brochure verpakt in plastic in mijn brievenbus? Hoe snel wil je de aarde kapot maken vraag ik me dan af. Stop hier alsjeblieft mee. Stop met vliegen voor je eigen vermaak. Stop met vervuilen. Stop met CO2 uitstoot. De aarde wordt hierdoor op steeds meer delen onbewoonbaar.

Djoser faciliteert klimaatverandering. Mijn ervaring met Djoser vandaag geef ik daarom een 1.

(Nb selectie op reisbestemming en reissoort is verplicht veld. Dit is door mij random ingevuld)

Anneke
Gereisd met gezin

Rondreis Namibië geannuleerd

Namibië
Groepsrondreis met Djoser
18-09-2024

Wij hadden een rondreis in Namibië geboekt voor 17 december 24, krijgen 4 maanden van te voren te horen al het bericht dat de reis niet doorgaat ivm te weinig deelnemers. Terwijl er nog voorlichtingsavonden komen in september betreffende hun rondreizen. Erg vroeg om nu al voor 6 personen af te zeggen.

E. Quadvlieg
Gereisd met partner
5,8

Japan + Hokaido april/mei 2024: mooi land, mooie reis, maar waardeloze reisbegeleiding.

Japan
Groepsrondreis met Djoser
17-09-2024

Het reistraject was prima, maar er was geen enkele ondersteuning van de reisbegeleidster, Eva. Ze reisde voor zichzelf, 35 jaar oud en dacht Japan te kennen. Daar hebben wij echter niet veel van meegekregen. Chaos alom, reisgenoten die 'verloren' waren, Eva trok er zich niet veel van aan. Geklaagd halverwege de reis, zonder resultaat. Achteraf klachtenbrief naar Djoser gestuurd, een maand later antwoord met de gebruikelijke blablabla, niets concreets. Jammer. Gelukkig wel een leuke groep met positieve mensen. Toch 2 keer nadenken vooraleer ik nog met Djoser op groepsrondreis ga!

Denise
Gereisd met vrienden
9,8

Schitterende reis door kleurrijk Cuba

Cuba
Groepsrondreis met Djoser
10-09-2024

Afgelopen Februari hebben wij twee weken lang de west-kant van dit prachtige land op een fijne manier kunnen ontdekken. De bus was comfortabel, de reisbegeleiding was goed, en de accomodaties waren ook degelijk (zeker voor Cuba).

Kees
Gereisd met vrienden
8,2

2x Prachtige rondreis

Indonesië
Groepsrondreis met Djoser
07-09-2024

Al is het lang geleden, dan toch maar, in 2003 de toenmalige Sumatra, Java, Bali rondreis gedaan met reisleider Wim, had nog nooit eerder een groepreis gedaan, en nog nooit zover weg geweest, maar trof geweldige groep waarvan enkelen met Indonesische roots, na de reis hebben nog lang contact gehouden met een aantal groepsleden die tijdens de reis, binnen de groep al veel met elkaar optrokken! Gedurende deze reis werden de accomodaties beter, Een jaar later de Kleine Sundaeilanden met reisleidster Karin, ook een goede groep, maar minder hecht dan de eerste keer, dat kon niet beter! Kan wel zeggen dat de reizen, enm met name de eerste groep m'n leven veranderd hebben, paar jaar later op Bali mijn droomvrouw leren kennen, er 2009 getrouwd en woon er nu al ruim 12jaar met mijn vrouw samen!

Peter Hoogeveen
Alleen gereisd

Ben jij op reis geweest met Djoser?

Plaats een beoordeling met jouw ervaringen met, of klachten over Djoser.