TUI

Al 75 jaar je vertrouwde reisaanbieder

TUI

TUI is met reizen naar meer dan 60 landen de grootste reisorganisatie van Nederland en Europa, een betrouwbare keuze dus. Iedereen heeft zo zijn eigen wensen en ideeën over 'de ideale rondreis'. Daarom vind je bij TUI de meest uiteenlopende rondreizen naar talloze bestemmingen. 

Een groepsrondreis naar Indonesië, per huurauto op avontuur door Cuba of liever met een privé-chauffeur Sri Lanka ontdekken? Bij TUI vind je ongetwijfeld iets wat je aanspreekt!

Alle rondreizen worden met de grootste zorg samengesteld door ervaren specialisten. Door jarenlange ervaring met de bestemmingen en langdurige samenwerking met plaatselijke professionals garanderen wij rondreizen van een uitstekende kwaliteit én tegen zeer scherpe prijzen. Veel groepsrondreizen hebben gegarandeerd vertrek, waardoor de voorpret direct na boeking begint. Op de website van TUI boek je eenvoudig je droomreis online, bovendien vind je hier aantrekkelijke aanbiedingen.

Maak kennis met de landen zoals ze echt zijn, maak kennis met de rondreizen van TUI!

Accommodatie
6.4
Vervoer
7.5
Reisleiding
7.1
Prijs / Kwaliteit
6.5
Algemeen
6.7
TUI is aangesloten bij:
ANVR Calamiteitenfonds SGR
Bezoek TUI
Opent in nieuw scherm

Populaire rondreizen van TUI

15-daagse rondreis Highlights van Marokko

15-daagse rondreis Highlights van Marokko

15 dagen
Individuele rondreis
Marokko, Rabat, Erg Chebbi, Aït Benhaddou, Ouarzazate, Tizi n'Tichka
TUI (en eerst Arke) is al jaren onze vaste keus bij het boeken van onze vakantie. Meestal voor een verre rondreis, maar soms ook dichtbij (Europa). Uitstekende service en prachtige reizen!
- Ellen D. Hooge

Blogs over TUI

· Laurens Taekema
5 x mooie bestemmingen en reizen van TUI
Op reis met TUI? Dan heb je enorm veel keuze uit verre reizen, zonvakanties, stedentrips, autoreizen en wintersport. Natuurlijk heeft TUI ook een prachtig aanbod rondreizen, zowel dichtbij als verre reizen. In dit artikel inspireren en we jou met 5 reisbestemmingen uit het aanbod van TUI. Let's go!
· Redactie
TUI - Een kijkje achter de schermen
De reisorganisatie TUI is bij iedereen wel bekend, maar hoe gaat het er achter de schermen aan toe en wat doet TUI allemaal in het verre reizen segment? Wij vroegen dit en nog veel meer aan TUI reisspecialist Esther.

Beoordelingen van TUI

Wat zijn de ervaringen van andere reizigers met TUI?
3,0

Niet door mij gemaakte boeking niet kunnen annuleren

Spanje
Autorondreis met TUI
04-07-2025

Iemand anders heeft zonder mijn toestemming een reis geboekt met mijn persoonsgegevens. Bij annulering wordt er doodleuk 90% annuleringskosten gerekend. Verplaatsen is niet mogelijk. Toen ik contact opnam met de klantenservice, gaf de medewerkster eerlijk toe dat TUI fout zat, maar ze kon of mocht verder niets doen.

Het enige bericht dat ik van TUI heb ontvangen? Een sms op de allerlaatste dag van de betaaltermijn. Geen enkele waarschuwing, geen bevestigingsmail, niets. Alleen: “Betaal nu, of 90% annuleringskosten.”

En dit in 2025, terwijl 2-stapsverificatie bijna overal al wordt toegepast. Nu moet ik verplicht vakantie opnemen en in drie dagen voorbereiden op de "vakantie" en autotrip naar Spanje.

Damian
Gereisd met gezin
2,2

Helaas is alles mis gegaan wat mis kon gaan

Spanje
Fly-drive met TUI
26-06-2025

Helaas is alles mis gegaan wat mis kon gaan tijdens mijn vakantie met Tui. Ik heb nog geen reactie ontvangen van ze nu na maanden, als dat uit blijft zijn ze aan mij een klant kwijt.

Ik had geboekt via Tui; een vlucht, autohuur en bungalow, in een pakket. Op de website had ik mijn zoekvoorkeur ingesteld op 'sport', 'sauna' en verder gezocht op het beste zwembad. In de omschrijving stond dat alles vrij toegankelijk was en er stond niks bij van beperkte openingstijden/seizoenen.

Bij het boeken gaf de Tui site bij de laatste stap een error waardoor mijn eerste keuze de tweede keer niet meer beschikbaar was. De enige mogelijkheid was een optie waarbij ik om 10 uur al terug zou vliegen, terwijl de autoverhuur pas vanaf 9 open zou zijn. Bij bellen naar Tui zeiden ze dat ze daar niet over gingen en ik bij de verhuur moest zijn. Vreemd als je een pakket aanbiedt, maar prima, zelf gebeld en de verhuur heeft het voor me geregeld.

Vervolgens kwam ik aan bij de accomodatie. Ik gaf mijn gegevens en de baliemedewerkers wisten van niks. Er was geen boeking doorgegeven en mijn reservering stond niet in hun systeem. Sta je daar in het buitenland, s avonds, alleen, zonder plek om te slapen. Ze gaven aan dat ze dit probleem heel vaak hadden met Tui en dat ze gelukkig nog een plekje beschikbaar hadden voor mij en de rest zelf wel met Tui zouden uitzoeken. Afijn, ik had een plek om te slapen, erg prettig. Dankzij de medewerkers van de accomodatie.

Volgende hobbel: De sport was dicht en betaald. De sauna was dicht en betaald. Het zwembad was dicht en smerig. Het resort gaf aan dat het zwembad seizoensgebonden is (waarom staat dit niet vermeld op de Tui site?) dus niet toegankelijk. De sportruimte hebben ze speciaal voor mij een dag open gezet, maar verder was er niks te doen. Ik heb uiteindelijk de auto gepakt en ben elke dag ergens anders heen gereden om nog wat te kunnen beleven in die week.

Dit alles heb ik natuurlijk direct bij de eerste dag al aangegeven bij Tui. Ze gaven het probleem steeds door aan iemand anders en namen geen verantwoordelijkheid. Ik mocht het bij wijze van zelf maar uitzoeken en ze stonden voor niks garant.
Dat is nog niet eens alles, ze hebben ook snel tussendoor de website tekst aangepast aan de hand van de informatie die ik heb gegeven. Hier kwam ik zelf achter toen ik de info wilde laten zien, die door hun weerlegd werd. Gelukkig had ik de screenshots nog thuis liggen hoe het er bij boeking uit zag, al is het maar ter bevestiging dat ik niet gek werd, dit vind ik echt niet kunnen. Ik weet niet hoe jullie erover denken na dit verhaal, maar voor mij.. alles wat er is gebeurd in deze vakantie klopt van geen kanten. Als ze met een alternatief komen of een terugbetaling zou het minste zijn.

Nu, maanden later, helaas niks van ze gehoord.
Wie weet kan dit bericht ze wel bereiken, en anders jou behoeden om via Tui te boeken.

Iris
Alleen gereisd

Boeking en tickets en stoelen

Nederland
Familiereis met TUI
22-06-2025

we boeken elk jaar naar Bali. mijn klacht gaat over de vliegtickets en het reserveren van stoelen.

wij kunnen als flying blue member onze stoelen nog niet reserveren, omdat tui onze naam niet hebben doorgegeven aan de vliegtuigmij km royal dutch airline.
We zullen 3 weken ervoor pas onze tickets krijgen.
Dit is echt waardeloos. Terwijl de tickets al betaald zijn, en de vlucht mij niet eens weten dat we tickets hebben gekocht.
Nu ontvangen we pas 3 weken voor de vlucht, tenminste als dat wel zo is.
Ik vindt dit echt waardeloos, tegen die tijd, zijn de meeste stoelen bezet.

Laatste keer om via Tui te boeken. Ik heb recht op dat de luchtvaartmij
weten dat ik de tickets heb gekocht en op tijd stoelen kan reserveren.
In vervolg koop ik mijn tickets rechtstreek bij de klm en NIET meer boeken via Tui. Bah.

Robert Groeneveld
Gereisd met partner
5,6

Very bad experience 8 day group tour

Kroatië
Groepsrondreis met TUI
16-06-2025


Recently done the 8 days group tour of Croatia. That was not the holidays, it was just sitting in the bus and travelling to one place to another. The locations of the hotel are so far that every day travelling to visit some place takes more time than you spend time in a place, like in the bus 6 hrs and visit 3 hrs.
In brochure the description of every day is not correct, compleet wrong info.
Two hotels almost middel of nowhere.
I would say don't book, its wasting of money. Croatia is great country to visit but not with TUI.
When we visited the places, its like just walk quickly a to b , otherwise we are late for the dinner.
And the reaction of TUI is: sorry that you experienced in that way!!
Tour leader and the bus driver were great.

Janssen
Gereisd met partner

Slechte vlucht, slecht hotel, misleidend!

Curacao
Familiereis met TUI
16-06-2025

Misleidend
We gingen voor ontspanning en rust en kwamen middel in een 4 daagse event terecht. Met DJ’s en artiesten. Helaas was ook de bar en restaurant niet toegankelijk hier door en mochten we van een afstand “genieten” van al het lawaai zonder drankje.

Klantenservice erg slecht. Blijkbaar is tui niet verantwoordelijk voor de reis.

Katrien
Gereisd met partner
Alle ervaringen met TUI