De TUI ervaringen, beoordelingen en klachten zijn afkomstig van bezoekers van rondreis.nl die een rondreis met TUI gemaakt hebben.
Er zijn 40 ervaringen met TUI geplaatst.
Wegens corona wilde wij niet meer vliegen naar onze bestemming van menorca-spanje. Van alles werd beloofd, van een full refund tot vouchers maar er word totaal niet aangehouden en het blijken loze beloftes. Door paniek om al ons geld kwijt te raken namen we ons voor naar normandie te gaan, met als 2e week bretagne op de planning. Gewoon met de auto zodat we terug kunnen als we willen of de grenzen zouden sluiten. Eenmaal in normandie zijn wij ons rot geschrokken door de manier waarop de locals omgaan met de maatregelen opgesteld door macron, hun eigen president. De kok draagt zijn mondkap op de kin en hoest in zijn handen om vervolgens het eten aan te raken. En dat is nog maar 1 voorbeeld. We voelen ons onveilig en willen naar huis. Toen wij tui belde om te overleggen waren ze onbegripvol en we mochten niets omboeken of het geld reserveren. Als een kenau werd er tegen ons gepraat en we zijn al ons geld kwijt.
Achteraf hadden wij nooit het geld vroegtijdig moeten overmaken, maar wegens belofte voor refund of voucher hebben we dit toch gedaan. Wij gaan nooit meer boeken bij tui.
Wij hebben een reis naar Ijsland geboekt bij Tui. Die is gecanceled ivm Corona. Begrijpelijk natuurlijk. Zij dienen echter officieel de keus bij de klant te laten n.a.v. de recente uitspraak van de Europese unie: refund of voucher. En doen dat ook geven ze aan: je krijgt nu een voucher, en kan dat na een jaar omzetten in een refund. Dat is natuurlijk niet hetzelfde, noch reglementair. Weet niet of meer mensen die ervaren hebben, doch dit is natuurlijk niet correct.
Enige trip die we via Tui zouden willen maken is weer dezelfde reis/ bestemming, alleen is die nu in een vergelijkbare periode 400 euro duurder!
Zondag 5 januari 2020 zouden wij middels een bij TUI geboekte reis een week naar de Kaapverdische eilanden gaan .
Midden in de nacht afgereisd naar Schiphol , bagage ingechecked , zelf ingechecked , door de douane en anderhalf uur gewacht bij de gate .
Tien minuten voor boarden werden we omgeroepen : uw vlucht is gecancelled , de koffer wordt uit het vliegtuig gehaald . Voor verdere informatie mag u naar de ticketbalie van TUI .
Daar kregen we te horen dat er niet geland kon worden door een stofstorm , dat deze al 24 uur aan de gang was en......dat de overige passagiers de avond daarvoor waren geinformeerd .
Waarom dat bij ons niet was gedaan ( twee telefoonnummers , mailadres en huisadres afgegeven ) kon niemand verklaren .
Voor omboeken naar een andere bestemming waren we , met mogelijkheid voor een week vakantie ,
doordat niet even gebeld was te laat : gaar van het wachten terug afgereisd naar huis ( 2 x heen , 2 x terug , vier uur in de auto voor ons ) contact gemaakt met TUI en kregen te horen dat de vlucht na 48 uur doorgang kon vinden .
Oftewel , 2x 8 uur vliegen voor 3 nachten …....
Affijn , veiligheid voor alles en aan die storm kan TUI ook niets doen , wel erg slordig van het niet bellen of mailen .
Dezelfde middag werden de kosten van de stoelreservering teruggestort.
Een week later , na veel bellen / mailen de reissom .
Maar nu komt de oplichterij .
De avond van tevoren ( dus terwijl men al wist dat er niet geland kon worden ) een excursie geboekt en betaald . Nu weigert TUI deze kosten terug te betalen want dat had binnen 12 uur door ons gecancelled moeten worden ( terwijl we dus voor niets op de luchthaven zaten te wachten op een vlucht waarvan TUI al wist dat die niet zou worden uitgevoerd.........)
Wie het snapt mag het me uitleggen .
Over gebeld en gemaild enzovoorts maar er wordt een gordijn aan smoezen opgetrokken .
Elke medewerker die je spreekt vindt het “ heel vervelend voor u “ maar kan “ helaas “ niets voor je doen .
Het reserveringsnummer ontbreekt in de database.
Het boekingsnummer van het reisbureau wordt niet herkend . (?)
De agent ter plaatse werkt niet mee.
Wij kunnen niet in dat systeem kijken .
Van een grote maatschappij verwacht je na het verpesten van je vakantie , als je heel positief ingesteld bent , misschien nog een soort van compensatie maar in plaats daarvan wordt je ook nog eens door ze belazerd .
Tot zover onze ervaringen met TUI .
Je voelt 'm al aankomen , voor wie zonder zorgen naar de zon wil raden we deze maatschappij niet aan en dat is nog vriendelijk uitgedrukt .
Waardeloos: voor de eerste keer een wintersport geboekt bij TUI (voorheen al jaren met zeer veel plezier bij Bizztravel en Sunweb). Een mooi gebied gevonden met een gezellig dorpje dicht op de piste. Geboekt en betaald en de kinderen blij gemaakt met mooie foto's van omgeving, skigebied en appartement. Worden we de volgende dag "doodleuk" opgebeld door TUI met de melding dat het appartement niet beschikbaar is, terwijl dit een definitieve boeking is! Dat is ontzéttend zuur natuurlijk. TUI komt ook niet met een alternatief en we zijn ook nog eens hotelkosten kwijt voor een geboekt hotel wat niet geannuleerd kan worden. TUI is waardeloos, jullie moesten jullie kapot schamen, zeer teleurstellend!
Oh wat een mooie vakantie hebben wij gehad. En TUI was op alle fronten top. Zowel met de reis als de accomodatie. Heel erg bedankt TUI. Groetjes, Julia
Rondreis China. In 1woord SUPER!!!. Super reisgids.... Heel veel gezien.....Mooi hotel.. lekkerr eten.... mooi weer. Alles goed voorzien. Prachtig.
Geboekt met "vroegboekkorting". Tijdens reis bleek dat alle reizigers die bij TUI dezelfde reis hadden geboekt het aanbod hadden gekregen om, tegen een zeer geringe vergoeding, te verlengen met een 5 daagse strandvakantie (half pensioen). Voor dit alles betaalden zij ook nog eens honderden euro's minder !!!............Reactie TUI: Men werkt tegenwoordig met flexibele prijzen en deze kunnen van dag tot dag anders zijn.....een beetje de beurs dus......Dus trap niet in die fooi die ze vroegboek korting noemen......o ja....kon een bloemenbon krijgen....maar niet opgehaald
Playa del Carmen is een gezellige plaats met veel restaurants en winkels. Je kunt er heerlijk eten, relaxen en er hangt een ontspannen sfeer. Maar het hoogtepunt was wel snorkelen met de walvishaai. Wat een prachtig en imposant dier om mee te zwemmen. Samen met de Maya tempels die je kunt bezoeken, maakt Mexico uniek en een leuke plek om een keer te bezoeken.
Je bent om 5 uur ’s morgens uit A’dam vertrokken en hebt niets gegeten/gedronken en bent om 10.00 uur voor het welkomstpraatje in een zaal. Maar koffie? Niets, schaam je TUI! De nieuwe TUI-vertegenw. zocht nog zijn weg en gaf vooral onnodige excursie-info. ipv de praktische dingen die je eerst wil horen. Maar excursieverkoop was belangrijker. Wel goede info in folder maar die had je liever eerder gehad (gedownload) want info moet over het algemeen beter; o.a. de snack-voucher was bij hotel Tino onbekend, onduidelijk over vertrekplaats van excursies, wel/geen voucher nodig, welke boot, welke gids, waar wachten op wie, (groepen door elkaar) soms toch engels-sprekende gids, geen info mbt schoeisel en drinken, (als je er bent hoor je het te laat) hoe zwaar het fysiek is, wat bij cancellen ivm slecht weer, wie/waar lunchpakket, info over ontbijt bij vroeg vertrek is nihil. (onbekend met procedure luchthaven gooide menigeen, niet wetende wat wel/niet vliegtuig in mag, alles maar weg want brood was te droog en te vroeg (06.00 uur) om al op te eten en drinken mag niet mee. Een bijsluiter is daarom niet verkeerd want er blijkt genoeg tijd te zijn vóór en na douane voor je "ontbijt”. Zelfs het pakje drinken in de tas werd geaccepteerd)
De reis boeken: Met name de aspecten mbt de opties in het vliegtuig mogen wel duidelijker op de site. Een checklist van wat je allemaal minimaal uitgeprint en bij je moet moet hebben is wenselijk want het is nogal wat. Daarna zou de folder naar je huisadres gestuurd moeten worden of een link om te downloaden; dan is een betere voorbereiding mogelijk.
Er wordt goed terug-gerapporteerd. (email)
Excursies: drie vooraf geboekt en zeker waard maar je kan beter ter plekke goedkoper boeken en hebt ook meer keuze bij lokale (o.a. nederl. Lale-tours) aanbieders die met kleinere groepen gaan. Het “sanitair” bij Galicnik vooral voor mannen was schandalig: een smerig Frans toilet (gat in grond) wat moeilijk en (zeker bij regen) zelfs gevaarlijk bereikbaar was over schuin aflopend gladde stenen waarna je al glijdend eindige in een onvoorstelbaar smerige, stinkende strontplek, vrijwel zonder afscherming, geen waterspoeling, geen handen wassen etc. Toilet voor vrouwen ook vies. Maar daarna wel je lunch opeten… Dat je dit accepteert voor je klanten… dit had allang vernieuwd moeten worden. Te vies voor woorden, schaamteloos! TUI, Foei!!
Gidsen: Een met engelse grammatica Ned. sprekende gids met zelf bedachte trefwoorden, soms leuk, ook irritant want veel ging verloren. Een nogal eens chaotisch verhaal. Hield zelfs vol dat twee mensen op een fresco ziek waren terwijl ze duidelijk als misdadigers in een voetenblok gevangen waren gezet. Wat verzint ie dan nog meer? De local-engelstalige jonge local-gids was uitstekend; vakkennis, taal, structuur, info, enthousiasme; allemaal prima.
Vliegtuig: Beenruimte (comfort-geboekt) is goed maar de breedte is zéér onvoldoende. Noem het geen economy- maar sardine-klas; de hele vlucht last van "service" in gangpad; om de haverklap een duw omdat het veel te smal is of je kon er niet uit wegens "verkoop" gedoe. Zelfs water werd niet gratis aangeboden. Hoogst irritant en beschamend. Dus alweer: TUI, Foei!
Verschillende tours bij TUI geboekt, uitstekend geregelde goede tours. Helaas twee keer de tourgids 'Remco Lange' gehad, deze man praat zeer neerbuigend en kinderachtig tegen een groep volwassenen. De twee groepen waar we mee weg zijn geweest zijn het er over eens dat het zeker de moeite is om van te voren te informeren wie de gids is om deze man te ontwijken. Hij kan de busreis heeeeel lang maken.
De reisleiding wachtte ons netjes op bij de luchthaven. Werd in de bus wat tips verteld en iets over het land. Werd ook uitgelegd hoe her de terugreis zou gaan, erg fijn!
Het hotel was super, mooier als op de foto's, echt top:D.
Wij hebben veel natuur gezien, aapjespark, krokodillenpark.
Restaurantjes waren meteen om de hoek bij het hotel. Erg goed eten tegen een lage prijs. De mensen in Gambia zijn super vriendelijk. Wij gaan zeker nog een keer terug.
Wij zijn in oktober op bezoek gegaan bij een vriendin in Florida. Ik heb intense vliegangst, maar door de dreamliner en het personeel van Tui voelde ik me volledig op m'n gemak! Iedereen is erg vriendelijk en behulpzaam. Ook kan je op de Facebook pagina van Tui vragen stellen aan piloten. Verder heeft Florida heerlijke stranden en het weer is fantastisch. Je kan naar attractieparken toe en het Amerikaanse leven ervaren. Denk eraan dat je een auto huurt, want te voet is het niet te doen.
Wij hebben via tui een reis naar New York geboekt. Wij zijn erg goed geïnformeerd en geholpen door het personeel. Onze volgende reis boeken we ook weer via tui!
geweldig geholpen. fijn ook dat je rechtstreeks kan chatten met TUI en dat je vragen direct beantwoord worden. vriendelijk personeel, en snel geholpen. ook aan boord zijn de steward(essen) zeer vriendelijk. bij aankomst staat er personeel om je naar de bus te begeleiden die je naar het hotel brengt.
Alles goed geregeld door TUI, uitleg gekregen over de vele excursies maar ervoor gekozen om zelf een auto te huren. Werden hierin goed geinformeerd en er werd voor ons gebeld zodat alles geregeld was.
Goede verzorgde vakantie gehad, reisleiding makkelijk te bereiken, mooi een schoon hotel.
We hadden meer een luie vakantie maar als we ergens heen wouden stond er gelijk een busje klaar en de chauffeur en gids waren dan super vriendelijk. Ik raad TUI (toen nog arke) echt heel graag aan. Het was een geweldige ervaring.
Wij waren in november onderweg naar Bali. Door een vulkaanuitbarsting ging dit helaas niet door; geen vliegverkeer mogelijk en 'gestrand' in Dubai. Tui heeft ons echt proberen te helpen door tickets JAKARTA proberen te boeken etc...Maar helaas hebben we onze vakantie niet kunnen houden. Wel hadden we binnen een week al ons geld terug, dus TUI is een topreisorganisatie! Omdat mijn vriendin en ik dit jaar een nieuwe poging willen doen...Zou ik graag de reischeque willen winnen!
yes
Vooral genoten van zon en strand. Erg tevreden over reisleidster van TUI, nam alle tijd en zorgde dat transfer van en naar vliegveld prima verliep.
Deze organisatie is helemaal top. we hebben een geweldig vakantie gehad op een all inclusief resort,werkelijk alles was all inclusief,tot een paraplu bij regen,alle drank en zalig eten. We zijn 2 dagen op stap geweest en de rest op het park,waar zoveel te doen was dat we ons geen minuut verveelden!
We verblezen op 3 verschillende plaatsen in 8 dagen: Belek, Pamukkale en Kemer, eigenlijk een soort mini rondreis dus. We hebben verschillende excursies gemaakt: Bezoeken van een grote juwelier, een modeshow, tapijtknoperij in de bergen, en de witte kalksteen rotsen in Pamukkale. Ondanks dat het november was, was het weer erg lekker in Turkije, elke dag was het zeker rond de 28 graden. De reisleiding van TUI was erg goed en alles wat tot in de puntjes verzorgd. Ik zou TUI zeker aanraden.
Goede reisorganisatie. Alles was goed geregeld. Reisleiding in Hurgada was ook top!
Enorm genoten van het prachtige Boedapest! Hotel was perfect gelegen, enorm veel dingen te doen in deze stad en heerlijk eten in Boedapest. Het hotel adviseert je welke activiteiten er in de stad zijn en helpt je deze te vinden. Heel prettig voor de eerste keer in deze stad. Aanrader!
Na mijn bruiloft ben ik samen met mijn man op vakantie geweest naar Cyprus. Daar hebben wij genoten van de prachtige omgeving en luxe in Kefalos Beach Village. Een aanrader voor elk stel!! Enorm tot rust gekomen en het appartement was zeer luxe. Voor herhaling vatbaar.
Ben jij op reis geweest met TUI?
Plaats een beoordeling met jouw ervaringen met, of klachten over TUI.
Deel je ervaring en help andere reizigers!