De TUI ervaringen, beoordelingen en klachten zijn afkomstig van bezoekers van rondreis.nl die een rondreis met TUI gemaakt hebben.
Er zijn 137 ervaringen met TUI geplaatst.
Te veel tempels terwijl er zoveel te zien is.
Gouden driehoek was even in bootje heen en weer .. bere slecht.
Markten goed aangepreist maar er was nauwenlijks tijd voor.
Overheen racen.
Advies om niet oo straat te eten maar de door hun veilige locaties.
Dus op naar massa etensplekken.
Niets vers nagenoeg alles koud. Of lauw. En steeds hetzelfde voordelige voedsel.
Ook geadviseerd, een maaltijd door voor de trein.
Ook bar slecht de meeste gingen in prullebak.
Reisleiding een Thai was prima maar de Belgische gids was verwarrend.
Te veel uitweidingen. Hij had het ook graag over zichzelf. En leek soms hardop te denken.
Dat hij nog naar toilet moest enz enz . Vaak niet duidelijk dus veel herhalingen.
Laatste dagen zelf in hand genomen. Warm en afwisselend gegeten.
Mooi iets van steden gezien.
Dit was mijn aller slechtse rondreis
Als trouwe klant van TUI boekten wij eind februari 2025 - voor het vierde jaar op rij - een (rond)reis bij TUI. Dit jaar een rondreis in Cuba van 18 september tot en met 3 oktober 2025.
Niet ongebruikelijk is dat je als reiziger de ervaringen en prijs -/kwaliteitverhoudingen met eerdere reizen en met andere reizigers gaat vergelijken.
Bij die vergelijking waren wij, maar ook onze 9 medereizigers, geschrokken van het enorme verschil in de hoogte van de betaalde reissom. Wij betaalden een bedrag € 4.240 voor 2 personen. Voor dezelfde reis betaalden de andere reizigers (waaronder die nog geen maand later boekten) een bedrag van € 3.498 per koppel.
Het verschil tussen wat wij betaalden en het bedrag dat de anderen betaalden bedraagt dus € 742 per boeking voor 2 personen.
Het substantiële prijsverschil (wij betaalden ruim 20% meer dan de andere reizigers) wordt in dit geval (vooral) veroorzaakt door de aan alle klanten verleende 'Aanbiedingskorting', die in ons geval aanzienlijk lager uitvalt.
Over een klein prijsverschil hoor je ons niet klagen, maar zo een enorm verschil is te gek.
Bij onze 'klacht' bij TUI met het verzoek om uitleg, hebben wij, naast onze boekingsgegevens, ook een tweetal facturen van medereizigers meegezonden.
Wij verwoordden in onze e-mail aan de afdeling Customer Support ons gevoel daarbij als volgt:
Dat wij - met een in goed vertrouwen (vroeg) geboekte reis - nu veel te veel betalen en daarmee ongelijk behandeld worden voor een reis waarvan de dienstverlening en de inkoopkosten gelijk zijn (immers, de (groeps-)reis, tickets en accommodaties worden pas definitief vastgelegd als er voldoende deelnemers zijn), voelt als zeer onrechtvaardig. De uitleg in uw e-mail van 2 oktober jl. heeft dit gevoel vooralsnog niet weggenomen.
Naast het feit dat wij zóveel meer voor deze reis betaalden, is er ook angst ontstaan dat wij er bij volgende reizen die wij bij TUI zouden willen boeken niet meer vanzelfsprekend van uit kunnen gaan dat wij een eerlijke prijs zullen betalen."
De reactie van TUI, per e-mail van 5 november 2025, is:
"...Als de prijs voor een reis daalt nadat u die reis heeft geboekt, kunt u daaraan helaas geen rechten ontlenen. Dit staat ook vermeld in onze algemene voorwaarden. De prijs die u heeft betaald was de geldende prijs op het moment van uw boeking..."
De angst om bij een volgende boeking weer te veel te betalen, wordt door TUI niet weggenomen.
In tegenstelling tot wat TUI met de bewering op haar website wil doen geloven, is zij niet in alle gevallen bereid om met de klant te zoeken naar een oplossing.
Conclusie:
Vroegboeken loont bij TUI niet altijd.
'De laagste prijs garantie' geldt niet voor alle (vaste) klanten.
In een woord een fantastische reis, alles tot in de puntjes verzorgd, mooie Hotels, met service van koffers in kamers zetten, perfect ontbijt iedere ochtend, de diners ook perfect. De busreis was een aanrader, zoveel moois gezien, ook alles goed geregeld, leuke chauffeurs beide weken, en een top gids Tjitte, deze man verdiend een 10 met griffel, zo bijzonder, goed verstaanbaar, iedere dag extra aapjes uit de mouw, altijd ook persoonlijke aandacht voor iedereen, rekening houdend met iedereen wat mogelijk was,de mooiste plaatsen liet hij ons vaak extra zien,heel goed verstaanbaar (hij woont zelf in Zuid Afrika en kent alles) zo was alles voor het reisgezelschap van 20 pers. waaronder wij met gezin 4 personen waren een onvergetelijke zeer positieve herinnering geworden in alle opzichten. Een nadeel dat de vakantie maar 16 dagen duurden, zo perfect was deze reis voor ons in alle opzichten.
Tui Duitsland houdt er zeer schimmige praktijken op na. Ze brengen kosten in rekening wanneer ze eerder aangeven dat er geen Stornokosten zijn. De betaallink is korter geldig dan de betaaltermijn. Na verlopen kun je niet betalen, wordt de boeking automatisch geannuleerd en krijg je mail ‘Stornokosten €0’.
Na afloop van het geannuleerde verblijf sturen ze alsnog een rekening voor 80% (!) van de kosten; €331. Er valt niet mee te communiceren: stoïcijns en formeel,
In het Duits, niet ingaan op je verweer, gewoon ‘er staat nog een bedrag open’.
Bizar dat dit kan binnen Europa.
Prachtige rondreis maar als alleenstaande tegenslag gehad met de groep.De gids sprak enkel Zuid Afrikaans en soort Engels en er was nul begeleiding en weinig uitleg bij bezienswaardigheden of soms geen.Geen poging om groepsdynamiek te bevorderen.
Heenreis ging goed. Auto via transfer in het binnenland s avonds opgehaald. Erg vieze, oude auto. Kon nauwelijks in het donker door de vette ramen kijken. Eerste hotel in Paphos was goed. Kregen een upgrade.
Tweede hotel hotel redelijk maar zeker niet schoon. Derde hotel in Larnaca zeer gehorig door liften die enorm veel herrie maakten. Vierde 3•hotel in Limasol redelijk. Maar alle bij boeking in reisbureau aangegeven voorkeuren, “ zeezicht, rustig gelegen, niet bij de lift” zijn niet doorgegeven aan de miz. wat magere hotels. Vind prijs/ kwaliteit van deze reis NIET voldoende.
do-di reis naar glasgow en Edinburgh. 2 hotels. Het 1e hotel was voor 3 nachten en dat betekende iedere dag weer terug naar het hotel en dus de 2e dag 7 uur in de bus en de 3e dag 6 uur. Het hotel was so-so (avondeten was matig) en jammer om daar dan 3 dagen te zijn. Teveel tijd verloren door het reizen. Oban zelf niet gezien. Edinburgh hotel was prima. Reisleidster (83 jaar oud) was niet zo inlevend, hoorde en zag niet meer goed, maar deed haar best. Ze had nog nooit van TUI gehoord............, vroeg wie de groepsleider was en was verbaasd te horen dat zij dat zelf was..... We waren met 13 dames (erg leuke groep)
Wederom een Aziatische groepsreis geboekt bij TUI, nu Vietnam.
Vanaf Amsterdam naar Dubai en vervolgens naar Hanoi.
In Hanoi werden wij als groep van 28 reisgenoten opgewacht door de beste reisleider van Vietnam genaamd "Harry" Hung met vlaggetje en bananenhoed.
Harry heeft ons Vietnam laten zien van Noord tot Zuid en heeft ons weer op het vliegveld in Saigon afgezet.
Harry is erg sociaal ingesteld, wist in details ons te behoeden en voor te lichten op alle "does and don'ts". Let b.v. op je paspoort, schone toilet gebruik, etc. Harry is geen slavendrijver, hij houd er wel de vaart in en is punctueel stipt. Harry weet met humor een ieder te bereiken en weet zo de groepsbinding te bevorderen. Harry zijn geografische, demografische, historische en natuurlijke kennis is erg groot en weet een ieder te binden met de wijze hoe hij zijn kennis overbrengt. Culinair weet hij ook alle "Michelin-sterren restaurants aan te bevelen.
Een nadeel je stond van dag één tot dag vijftien 8-16 uur "aan". De tijd vloog voorbij.
Mooie herinneringen en een hele gezellige groep waarbij ondanks diverse achtergronden onderling een klik was.
Er is geen onvertogen woord gevallen,
XIN CHAO !!!
We hebben zowat alle highlights an vietnam gezien met een super leuke gids genaamd Harry Hung die perfect Nederlands spreekt, goede tips geeft qua restaurants , geschiedenis van het land heel goed kent en altijd voor ons klaarstond.
Top gozer en een super leuke reis.
Een leuke en mooie rondreis door Vietnam met steden, platteland en natuur! Wat natuurlijk meespeelt is de samenstelling van de groep en de reisleiding. Bij onze reis van 31/8/2025 tot 16/9/2025 was de groep erg leuk en eensgezind en onze reisleider (Harry Hung) een topper!!!
De hotels waren prima en je had ook wel wat vrije tijd voor jezelf. Harry verteld met veel passie over zijn land, cultuur en geschiedenis. Daarnaast geeft hij allerlei tips m.b.t. eten, geldpinnen en extra excursies. Als je zo’n reis gaat maken, moet je er rekening mee houden dat er een redelijke vaart in zit. Het klopt dat een aantal prijzen (excursies, lunches en fooien) wat aan de hoge kant zijn, maar ik hoop dat dat de bevolking ten goede komt. Wij hebben genoten en kunnen terug kijken op een leuke vakantie met een geweldige reisleider!!!
6 excursies...goed geregeld dankzij onze zeer bekwame reisleidster
Hotels kunnen echt niet meer.
Slecht oud en waardeloos.
Je kan beter zelf een airbb huren en auto ben je goedkoper en beter uit
Iemand anders heeft zonder mijn toestemming een reis geboekt met mijn persoonsgegevens. Bij annulering wordt er doodleuk 90% annuleringskosten gerekend. Verplaatsen is niet mogelijk. Toen ik contact opnam met de klantenservice, gaf de medewerkster eerlijk toe dat TUI fout zat, maar ze kon of mocht verder niets doen.
Het enige bericht dat ik van TUI heb ontvangen? Een sms op de allerlaatste dag van de betaaltermijn. Geen enkele waarschuwing, geen bevestigingsmail, niets. Alleen: “Betaal nu, of 90% annuleringskosten.”
En dit in 2025, terwijl 2-stapsverificatie bijna overal al wordt toegepast. Nu moet ik verplicht vakantie opnemen en in drie dagen voorbereiden op de "vakantie" en autotrip naar Spanje.
Helaas is alles mis gegaan wat mis kon gaan tijdens mijn vakantie met Tui. Ik heb nog geen reactie ontvangen van ze nu na maanden, als dat uit blijft zijn ze aan mij een klant kwijt.
Ik had geboekt via Tui; een vlucht, autohuur en bungalow, in een pakket. Op de website had ik mijn zoekvoorkeur ingesteld op 'sport', 'sauna' en verder gezocht op het beste zwembad. In de omschrijving stond dat alles vrij toegankelijk was en er stond niks bij van beperkte openingstijden/seizoenen.
Bij het boeken gaf de Tui site bij de laatste stap een error waardoor mijn eerste keuze de tweede keer niet meer beschikbaar was. De enige mogelijkheid was een optie waarbij ik om 10 uur al terug zou vliegen, terwijl de autoverhuur pas vanaf 9 open zou zijn. Bij bellen naar Tui zeiden ze dat ze daar niet over gingen en ik bij de verhuur moest zijn. Vreemd als je een pakket aanbiedt, maar prima, zelf gebeld en de verhuur heeft het voor me geregeld.
Vervolgens kwam ik aan bij de accomodatie. Ik gaf mijn gegevens en de baliemedewerkers wisten van niks. Er was geen boeking doorgegeven en mijn reservering stond niet in hun systeem. Sta je daar in het buitenland, s avonds, alleen, zonder plek om te slapen. Ze gaven aan dat ze dit probleem heel vaak hadden met Tui en dat ze gelukkig nog een plekje beschikbaar hadden voor mij en de rest zelf wel met Tui zouden uitzoeken. Afijn, ik had een plek om te slapen, erg prettig. Dankzij de medewerkers van de accomodatie.
Volgende hobbel: De sport was dicht en betaald. De sauna was dicht en betaald. Het zwembad was dicht en smerig. Het resort gaf aan dat het zwembad seizoensgebonden is (waarom staat dit niet vermeld op de Tui site?) dus niet toegankelijk. De sportruimte hebben ze speciaal voor mij een dag open gezet, maar verder was er niks te doen. Ik heb uiteindelijk de auto gepakt en ben elke dag ergens anders heen gereden om nog wat te kunnen beleven in die week.
Dit alles heb ik natuurlijk direct bij de eerste dag al aangegeven bij Tui. Ze gaven het probleem steeds door aan iemand anders en namen geen verantwoordelijkheid. Ik mocht het bij wijze van zelf maar uitzoeken en ze stonden voor niks garant.
Dat is nog niet eens alles, ze hebben ook snel tussendoor de website tekst aangepast aan de hand van de informatie die ik heb gegeven. Hier kwam ik zelf achter toen ik de info wilde laten zien, die door hun weerlegd werd. Gelukkig had ik de screenshots nog thuis liggen hoe het er bij boeking uit zag, al is het maar ter bevestiging dat ik niet gek werd, dit vind ik echt niet kunnen. Ik weet niet hoe jullie erover denken na dit verhaal, maar voor mij.. alles wat er is gebeurd in deze vakantie klopt van geen kanten. Als ze met een alternatief komen of een terugbetaling zou het minste zijn.
Nu, maanden later, helaas niks van ze gehoord.
Wie weet kan dit bericht ze wel bereiken, en anders jou behoeden om via Tui te boeken.
we boeken elk jaar naar Bali. mijn klacht gaat over de vliegtickets en het reserveren van stoelen.
wij kunnen als flying blue member onze stoelen nog niet reserveren, omdat tui onze naam niet hebben doorgegeven aan de vliegtuigmij km royal dutch airline.
We zullen 3 weken ervoor pas onze tickets krijgen.
Dit is echt waardeloos. Terwijl de tickets al betaald zijn, en de vlucht mij niet eens weten dat we tickets hebben gekocht.
Nu ontvangen we pas 3 weken voor de vlucht, tenminste als dat wel zo is.
Ik vindt dit echt waardeloos, tegen die tijd, zijn de meeste stoelen bezet.
Laatste keer om via Tui te boeken. Ik heb recht op dat de luchtvaartmij
weten dat ik de tickets heb gekocht en op tijd stoelen kan reserveren.
In vervolg koop ik mijn tickets rechtstreek bij de klm en NIET meer boeken via Tui. Bah.
Recently done the 8 days group tour of Croatia. That was not the holidays, it was just sitting in the bus and travelling to one place to another. The locations of the hotel are so far that every day travelling to visit some place takes more time than you spend time in a place, like in the bus 6 hrs and visit 3 hrs.
In brochure the description of every day is not correct, compleet wrong info.
Two hotels almost middel of nowhere.
I would say don't book, its wasting of money. Croatia is great country to visit but not with TUI.
When we visited the places, its like just walk quickly a to b , otherwise we are late for the dinner.
And the reaction of TUI is: sorry that you experienced in that way!!
Tour leader and the bus driver were great.
Misleidend
We gingen voor ontspanning en rust en kwamen middel in een 4 daagse event terecht. Met DJ’s en artiesten. Helaas was ook de bar en restaurant niet toegankelijk hier door en mochten we van een afstand “genieten” van al het lawaai zonder drankje.
Klantenservice erg slecht. Blijkbaar is tui niet verantwoordelijk voor de reis.
Niet echt veel buiten de natuur gezien. Véél te duur land.
Voornamelijk lodges met veel ongedierte binnen, en meestal in de middle of nowhere. Dus niks in de buurt. Ontbijt matig tot slecht en een hotel moesten we bijbetalen voor ontbijt. Was toch alles inclusief ontbijt?
In mei de groepsrondreis Grand Tour Andalusië gedaan. Heel veel gezien en gehoord, mede dankzij fantastische reisleider Norman. Hotels waren over het algemeen goed en de bus was prima, chauffeur José reed perfect. Kortom een echte aanrader!
3 weken rondreis met een Nederlandstalige gids :, deze kon zo slecht nederlands, niet waardig om gids te zijn. Niemand verstond wat hij zei, snapte onze vragen niet..kortom zijn nederlands was onverstaanbaar, dan maar engels geprobeerd maar dit was ook ondermaats .Vertelde zeer weinig over het land,zo een mooi land met rijke geschiedenis! Hij schrapte uitstappen zonder enige uitleg,natuur was ook niet aan hem besteed. Ik heb dit nooit mee gemaakt in al die jaren dat we een groepsreis doen via tui. Zeer spijtig, een domper op je vakantie. Hopelijk schrapt tui deze gids /reisleiding in de toekomst..je betaalt toch genoeg voor zo een reis. Accomodaties waren ook ondermaats, zelfs 1 hotel in een verlaten wijk, waar alle huizen, gebouwen leeg stonden, alles was in aanbouw maar tijdens corona stil gevallen, stond 1 hotel tussen dat geopend was maar in het hotel was geen bar , restaurant, niks! Heel rare vibe.. dan moest je met een taxi naar de stad die dan levendig en gezellig was, met hotels, steken ze je in een spookhotel dat nog gebouwd was tijdens communisme zo te zien.. tui heeft blijkbaar flink bezuinigd..heel spijtig!
Rondreis Thailand Bangkok en tempels ik heb meer in de bus gezeten dan van het land genoten eentonig. Niets dan tempels tempels tempels en nog eens tempels heel veel geld voor rondrijden in een bus laat toekomen hotel vroeg op voor weer tempels !
Ik ben echt teleurgesteld zoveel geld voor niets
Slechtste reis van mijn leven !
Rondreis 19 dagen vietnam met nederlands sprekende gids : deze gids kon echt geen Nederlands, hij snapte onze vragen niet, ook engels was zwak..dit was een echte domper op de reis, hierdoor heel veel misverstanden in de groep. Hij schrapte ook uitstappen zonder verdere uitleg, door het slechte nederlands kon hij ook weinig vertellen over het land want zeer spijtig is, hiervoor heb je toch een gids..iedereen heeft zijn ongenoegen geuit naar de gids toe!! Zo een slechte gids nog nooit meegemaakt, al meerdere reizen met tui gemaakt maar dit nog nooit meegemaakt. Hopelijk neemt tui dit mee en komt deze gids niet meer in aanmerking voor degene die reizen na ons, we betalen toch genoeg voor een reis waar je het hele jaar naar uitkijkt!
In principe was alles goed geregeld. Vliegreis, auto en hotels. Maar wat waren deze hotels matig!! Van heel veel lawaai, op een industrieterrein en een drukke rotonde tot zelf inchecken. Jammer Tui te matig
We hebben veel gezien in deze reis de hotels mogen wel allemaal een zwembad hebben
Fooienpot erg veel 75 euro per persoon
We hebben geen gids gehad
Voor wie hebben we die Fooien betaald tui??
We wilden onze groepsreis Rome ivm verwachte drukte dit jaar, omboeken naar de 12-daagse Grand Tour Andalusië met extra 3 dagen verlenging. Deze reis hebben we 10 jaar geleden ook gedaan en was fantastisch. Omdat het om een omboeking ging besloot ik te bellen met TUI. Daar begon de soap..
De dame aan de telefoon beweerde dat deze reis niet bestond. Maar ik had hem net nog bekeken! Ze hield vol, totdat ik erachter kwam dat die 3 dagen verlenging het euvel waren.
Ok, toen had ze het door en vroeg ze of ik een transfer wou naar het verlengingshotel. Ik wist niet beter dan dat de bus ons daarheen zou brengen, maar nee, dat was niet zo..dus ja, dan moest dat er bij. Toen mailde ze de rekening, die was 300 euro hoger dan ik had berekend! Teruggebeld, natuurlijk een ander aan de telefoon.
Die 300 euro bleek de kosten van de transfer te zijn! Nou, dat vond ik absurd dus die verlenging ging eraf.
Het werd dus 12 dagen. Nog speciaal gevraagd: weet u zeker dat de bus ons niet afzet bij het hotel? Nee dat was niet zo. Heel jammer, ik vond juist die 3 dagen extra een fijne afsluiting.
Enfin, ik dacht, ik ga toch nog eens goed kijken. En wat schetst mijn verbazing?? In de kleine letters staat wel degelijk dat de bus naar het verlengingshotel rijdt!! Ik was inmiddels best geïrriteerd en belde opnieuw. Weer een ander aan de telefoon. Ik legde heel netjes uit dat ik het vervelend vond dat dit niet bekend was bij de reisadviseurs van TUI. Toen kwam het mooiste: er werd gezegd o mevrouw u hebt een klacht?
Nee, zei ik, ik heb een opmerking, een aandachtspunt. Dat snapte ze niet.
En als klap op de vuurpijl werd me gezegd dat ik pas na de reis een klacht kon indienen! Maar het gaat over het boeken van de reis, probeerde ik er nog tegenin te brengen. Maar het had geen enkele zin. Kortom, ik ben benieuwd wat deze reis ons nog voor verrassingen gaat brengen, helaas is de voorpret al een beetje bedorven. TUI, zorg dat je personeel aan de telefoon op de hoogte is en niet zo uit de hoogte doet!
Ben jij op reis geweest met TUI?
Plaats een beoordeling met jouw ervaringen met, of klachten over TUI.
Deel je ervaring en help andere reizigers!