De Corendon ervaringen, beoordelingen en klachten zijn afkomstig van bezoekers van rondreis.nl die een rondreis met Corendon gemaakt hebben.
Er zijn 19 ervaringen met Corendon geplaatst.
Waardeloze service en ondersteuning bij problemen niemand gezien of gehoord nooit meer Corendon voor overige reizigers betaal iets meer voor een reis waar ze wel om de passagiers geven en klaar staan
Weg blijven bij dit flut bedrijf
Mijn vakantie is verpest door het missen van de heenvlucht door slecht grondpersoneel. Corendon neemt geen verantwoordelijkheid. En zijn niet meedenkend of klantvriendelijk.
Ik heb een nieuwe vlucht moeten boeken en was daar teveel geld voor kwijt. Schandalig. Transfer waar ik voor had betaald kreeg ik ook niet.
Ze hebben geen klachtenafdeling.
Ik voel me niet serieus genomen als klant.
Ik heb betaald voor een vakantie in Spanje op Mallorca, inclusief transfer.Helaas was er niemand op de terugweg naar de bestemming.
Ondanks het indienen van een klacht, geen reactie.
Nooit meer bij dit bedrijf.
Service Corendon is echt NUL.
Voor de heenreis werden mijn gunstige vluchttijden en vluchthaven al veranderd van 7.00 uur naar 19.15 s'avonds. Dus niet vliegen op Gazipasa maar naar Antalya met een transfer van 3 uur i.p.v 1 uurtje Na een kwade mail, kreeg ik een telefoontje dan ik s'middags om 15.30 kon vliegen, maar toch op Antalya. Dit heb ik dan toch maar geaccepteerd zodat ik niet midden in de nacht zou aankomen. Eind goed al goed zou je denken. Helaas niks is minder waar. 4 Dagen voor vertrek een mail met opnieuw met veranderde vluchttijden, maar nu voor de terugvlucht. I.p.v. 23.10 s'avond werd het 13.05 s'middags!!!!!!!! en JA HOOR weer stelen ze een dag van je. Ik had half pension geboekt, dus op dag 1 en de laatste dag mis je het ontbijt en avondeten. Waar wel voor betaalt is. Na verschillende mailtje en telefoontjes, krijg je doodleuk te horen dat dit overmacht is. En dat Corendon dag 1 en de laatste dag wel als vakantiedag zien, dat jij er niks aan hebt boeit ze niet. Wel opvallend dat het altijd ten nadelen van de reiziger is. E komt nooit een mail met u kan een dagje langer blijven. De terugvlucht was gelukkig wel vanaf Gazipasa (moest ik blij mee zijn). Toen ik liet weten flink pissig te zijn en ik vroeg of er niet een latere vlucht vanaf Antalya was, kwam de dame met een oplossing, als 220 euro bijbetaalde kon ik wel een latere vlucht krijgen vanaf Antalya. Ik dacht dat ik het niet goed hoorde, ik moet van Corendon accepteren dat ze mijn vlucht om boeken van Gazipasa naar Antalya en als ik erom vraag moet ik 220 euro bijbetalen. Je zou bijna denken dat dit een verdienmodel is. Gunstige vluchttijden op luchthavens zijn een flinke kostenpost voor Corendon, vooral op Schiphol. Deze tijden worden weergegeven bij verkoop van vakanties, maar wanneer de periode van het kopje “onder voorbehoud” dreigt te verstrijken, gaat Corendon voor de goedkoopste tijden. In ons geval is dus onze hele vlucht verdwenen en zijn wij zonder pardon doorgestoten naar een vlucht van Transavia. Achteraf blijkt ook dat Corendon dit wel vaker doet vanuit ervaringen van anderen. IK weet 1 ding zeker, dit is de laatste keer dat ik bij CORENDON boek. Wat een serviceloos /slecht bedrijf. Verschuilen zich alleen maar achter overmacht en u heeft het geaccepteerd ( kijk maar in 2.6. van de voorwaarde) Betalen mag je, maar je krijgt geen enkele service.
veel gezien en gedaan, wel warm in begin september
De reisleiding in het hotel was waardeloos
Vandaag 03.08.2023 een telefonische boeking gedaan via Corendon BINGO de charmante en vriendelijke Sanne heeft ons goed verder geholpen met de juiste info en uitleg , wij vertrekken over 2 dagen en hopen dat de BINGO reis geslaagd is zoals deze geweldige service van Sanne (CORENDON MECHELEN)
8 daagse rondreis Cappadocie Turkije met Corendon.
Het 1e hotel (en ook tevens waar je de laatste 3 dagen verblijft) zit naast een minaret waar je iedere ochtend gewekt word door oproep door gebed. Probleem opgelost als je met oordoppen slaapt.
Prima schone kamer met werkende airco, bed redelijk hard, genoeg kussens en dekens, personeel vriendelijk, eten is veel keus uit groente, salade en wat warme dingen. Ook het ontbijt keus uit van alles. Zwembad is niet koud en prima om even te relaxen.
2e dag ga je naar een ander hotel in de middel of no where. Als je kamer aan de kant van de weg zit, dan wordt je 's morgens wakker en zie je luchtballonnen als je de gordijnen 's morgens open doet.
Prima basis ontbijt, geur in de kamer niet altijd even fris, gelukkig kunnen de ramen open, werkende airco, wederom met ontbijt en avondeten genoeg keus uit salades, groente en warm eten. Hotel kan iets schoner, toen wij er waren zat het mos aan de zwembadranden en was het water STEENkoud (maar eigenlijk ook best lekker fris).
Onze gids Mustafa heeft liefde voor zijn land en dat merk je. Hij vertelt enthousiast tijdens de bus reizen allerlei info, neemt ons mee naar de mooiste plekken, soms wat langere stukken wandelen, maar het is het allemaal waard.
Ik heb mijn ogen uitgekeken. Soms stopte hij zomaar om bananen of druiven te halen en ons te laten proeven.
Zijn Nederlands is verstaanbaar, het woord van onze vakantie was: gekbloedige mensen. Een man met humor, plezier in zijn werk, altijd mensen aan het tellen en daarom groot verantwoordelijkheidsgevoel.
Mocht je vegetarisch zijn, dan kun je dit altijd aangeven bij hem op de dag zelf. Help hem herinneren, het is geen probleem.
Voor ons een vakantie om nooit te vergeten, dat heeft vooral te maken gehad dat wij weinig verwachtingen hadden. De groep was leuk en divers, we waren in totaal met 34 mensen, jong en oud, uit belgie en nederland. Voor mij een aanrader om te doen.
Boek niet met corendon, ik ben al meer dan een jaar ah wachten op terugbetaling van een geannuleerde reis. Het zijn een bende schurken die je bedriegen en je aan het lijntje houden!!! Nooit ga ik nog op reis met hen en ik adviseer om niemand dat nog te doen in mijn uitgebreide vriendenkring...
Mijn ouders hadden een reis geboekt met corendon naar lanzerotte. Mijn moeder kreeg daar een hartaanval. Noodnummer werd tot twee keer aan toe niet opgenomen. Mijn ouders zijn 78 en 80 jaar oud dus een beetje begeleiding was zeker op zijn plaats geweest. Maar nee hoor nul begeleiding. Ze hebben niet 1 keer aan mijn vader gevraagd hoe het ging en of ze nog hulp nodig hadden. Wij hebben toen als familie maar besloten dat mijn zus daar heen zou gaan om het te begeleiden aangezien mijn ouders ook geen Engels spreken. Ook op de sms'jes van mijn zus is geen 1 keer gereageerd. Toen iedereen weer thuis was hebben we een brief geschreven naar corendon maar daar werd bijna niet op gereageerd. Alleen dat het niet de taak is van de reisleiding om mensen te begeleiden. Vreemd maar ok als de enige taak van de reisbegeleiding is dat ze tours kunnen regelen volgens corendon dan heb je als reisleider het verkeerde vak gekozen. Het lijkt mij zeer normaal om gewoon even te informeren naar de toestand waar mijn ouders in verkeerden. Daarna hebben wij nog twee keer telefonisch contact gehad met corendon waar ook niets uit kwam. Zelfs geen excuses naar mijn ouders toe. Ook werd er toen niet gevraagd hoe of het met mijn moeder was. Kortom wij zijn niet zo snel geneigd om een negatieve review te schrijven. En wij willen graag eerst de ander een kans geven om het goed te maken. Maar corendon heeft die kans niet gepakt. Geld is binnen en zij zijn klaar. En ongehoord dit gedrag. Wij zullen dan ook nooit meer iets bij corendon boeken. En zullen dit ook aan iedereen die we spreken adviseren.
Topvakantie in Voyage Sorgun!! Maar.... Corendon flikt het gewoon om ipv vertrek 03.00 in de nacht om te boeken naar 16.30 in de middag met Transavia. Speciaal naar deze tijd gezocht is ook duurder!! Gewoon hele dag vakantie weg, commentaar Corendon : staat in de voorwaarden. Niks geen tegemoetkoming, te bizar voor woorden deze minachting voor je klanten. Zal hier van mijn leven geen € meer brengen. Zo'n commercieel bedrijf en zo weinig empathie, dat kost veel klanten, kun je toch beter een gebaar maken naar je klanten of snap ik het nou gewoon niet??
We hebben quadgereden, kameel gereden, met de boot naar eilandjes gegaan en met een glasboot gevaren. Helemaal top geregeld door Corendon. Wat ik wel jammer vond was dat de reisleidster was na een paar dagen in ons hotel kwam om ons te bezoeken.
Ik raad Corendon zeker aan!
Gewoon weekje niets Bodrum markt stranden in de omgeving 1 excursie gedaan . Goed geregeld fijn strand dus uitgerust naar huis
Allereerst het was een vakantie naar Curaçao maar deze stond niet in het rijtje!
Het was een geweldige vakantie. Last minute geboekt (3 dgn van te boren). En we hebben een bingo reis geboekt. Wat een geweldig leuk en spot goedkoop (€550 per week incl vlucht transfer en hotel) concept!!
Alles goed geregeld en op hato AirPort kregen we ook nog eens te joren dat we in het Hilton hotel sliepen. Onze dag kon niet meer stuk. Bij aankomst ook nog een 4-persoons kamer(we waren met ze2en) EN uitzicht op de zee. HELEMAAL TOP!
Goede prijs kwaliteits verhouding van de reis.
De eerste week van onze vakantie een rondreis gemaakt door Turkeije, met een hele vriendelijke en goede reisleider, 2e week een all in in Turgutreis. Heerlijk ontspannen en er ontbreekt je aan niets
Wij waren onze iPad vergeten mee te nemen uit het hotel. Op het vliegveld zijn we daar achter gekomen, dus gelijk Corendon ingeschakeld en ook het hotel gebeld. Gelukkig was de iPad gevonden door het hotel en is de iPad meegegeven aan de reisleiding van Corendon (mannetje wat mee rijdt op de bus). Nou, wij heel blij natuurlijk. We zijn nu dik 3 maanden verder en we hebben de iPad nog steeds niet ontvangen. Ik heb denk ik wel 20 mailtjes gestuurd waarin ik ronduit onbeschoft ben behandeld. Waar het op neer komt is dat dat mannetje wat mee rijdt op de bus waarschijnlijk onze iPad heeft gestolen.rnZulke mensen heeft Corendon dus in dienst. Ik weet, het is onze eigen schuld, maar dat Corendon criminelen in dienst heeft is ronduit schandalig.
Op zich een heel, heel mooie rondreis maar de gids was een inhalige arrogante man. Mijn koffer was bij een tussenlanding per ongeluk uitgeladen en zodoende begon ik zonder koffer aan de reis. Gedurende 5 dagen heb ik hem meermaals gevraagd of en voor hoeveel ik geld mocht spenderen aan noodzakelijke dingen,en of ik bepaalde dingen moest doen daarvoor (papieren invullen, ergens naartoe bellen) zonder antwoord. Meerdere maal heb ik bij hem aangedrongen om zich bij Corendon in te lichten . Na 4 dagen kreeg ik als antwoord dat hij niet van Corendon is maar een freelancer. Bij bezienswaardigheden bleef meneer afzijdig en waren we vaak de enige groep zonder een gids die ons begeleidde. Tijdens de hele rit van een 6tal uur naar Cappadocia heeft hij amper 20 minuten uitleg gegeven. Bij terugkomst heb ik onmiddelijk een klacht ingediend. Hierop verklaarde Corendon dat de gids verklaarde dat dat niet waar was. Een reizigster op de bus was getuige, ze werd trouwens opgelicht door de gids door te weinig wisselgeld te krijgen, een andere keer een verkeerde wisselkoers berekend te krijgen. Corendon vraagt bewijzen, de dame in kwestie getuigd over dit alles en word tevens met een kluitje in het riet gezonden.
Vandaag, na de zoveelste email waar ik vraag hoe ik in godsnaam mijn gedane kosten vergoed kan krijgen verwijzen ze me naar de verzekering...die ik bij hun heb afgesloten!!!!!
Kortom: indien je pech hebt laten ze je gewoon staan!!! Klachten worden niet serieus genomen. Oh ja, bij de heenvlucht hadden we 4 uur vertraging maar werden we verplicht om voor ons broodje te betalen, gelukkig zaten we vooraan, want vanaf de vijfde rij was alles op!! De terugreis werd met 8 uur vervroegd.NOOIT MEER CORENDON!!!!!!!
NOOIT. MEER CORENDON.
het was een onvergetelijke vakantie met de hele familie , was super gezellig en hadden heel veel plezier
Een schitterende rondreis door Israel met een prijs/kwaliteitverhouding die bij andere reisorganisaties niet is terug te vinden. De hotels waren over het algemeen goed en schoon maar voor de luxe reiziger misschien niet tot tevredenheid strekkend. In Palestina waren de hotels goed maar wat minder qua maaltijden. Het was stralend weer maar de avonden waren erg koud. Er werd voor gezorgd dat de verwarming werd aangezet. Wat een belevenis was dat we 2 x in een kiboets overnacht hebben, bijzonder om mee te maken. Tijdens de rondreis hebben we heel veel gezien. Helaas was de joodse gids niet wat ik ervan verwacht had. Bepaalde gebieden mocht hij niet in en dat betekende dat er geen vervangende gids was en was je aangewezen op je medereizigers of op jezelf.Een rondreis voor de meer ervaren reiziger en door de rotsachtige gebieden niet geschikt voor mensen die slecht ter been zijn of in een rolstoel zitten. Omdat deze rondreis toen nog in de kinderschoenen stond en er nog een en ander viel te verbeteren heb ik er de directeur van Corendon erop geattendeerd. Deze reisorganisatie luistert naar zijn klanten en gaat ermee aan de slag.Dat is in het verleden gebleken. Wat je op Facebook publiceert wordt op geantwoord.
Mijn volgende rondreis zal zeker weer bij deze reisorganisatie zijn.
Mede door de prijs/kwaliteitsverhouding.
Ben jij op reis geweest met Corendon?
Plaats een beoordeling met jouw ervaringen met, of klachten over Corendon.
Deel je ervaring en help andere reizigers!