De Bolderman Excursiereizen ervaringen, beoordelingen en klachten zijn afkomstig van bezoekers van rondreis.nl die een rondreis met Bolderman Excursiereizen gemaakt hebben.
Er zijn 124 ervaringen met Bolderman Excursiereizen geplaatst.
Excursie,s vielen tegen, hotel was goed/ eten was ook goed, maar de rest viel tegen , ik zou deze reis niemand adviseren,
Jakarta was te vluchtig, we misten de echte highligt van de stad. Geen monument waar we veel tijd kregen. Yokjakarta waren alle excursies veel te weinig tijd 10 minuten in een riksja. Erge lange reizen in de bus. De bus waarvan het rechter achter wiel niet goed functioneerde daarnaast heel erg schommelde . De chauffeur die te ziek was om te rijden en in slaap viel. Maar de vulkaan en de grote tempel bezoek was fantastisch. Wel moesten we een nachtje doorhalen. Bali mooi eiland de excursie dag was rommelig en weer te vol , veel in de bus de waterval was te ver om te bezoeken en te zwemmen zoals beloofd. Jammer genoeg was deze reis teveel in de bus , te weinig genieten van de excursies. Welke wel aangepast mogen worden. Maar de reisleider was fantastisch.
Prachtig eiland maar je moet goed ter been zijn!!! Dat staat nergens vermeld.
tussen hotels heel erg slecht op een industrieterrein. hotel in carsica was wel goed alleen het eten was erg slecht. het was ook net of we in een aflevering van fawlty towers terrecht waren gekomen. hotel in sardinie bleek een bungalowpark te zijn waar in de bungalow diverse dingen gewoon kapot waren zelfs de avond en de dag voor vertrek gewoon koud water om te douchen. ook erg ver weg van het centrum terwijl dit wel werd gezegd. hier ook erg slecht eten vraag dan wat meer dat je de mensen ook wat kunt bieden het hotel in de brochure zou niet beschikbaar zijn volgens de chauffeur ..chauffeur slecht en niet sociaal en erg eigenwijs als je iets vroeg kreeg je een raar of geen antwoord .gids heel erg kinderlijk en belerend. naar de groep terwijl wij de klanten waren .veel extra kosten voor excursies 190 euro per persoon wat nergens staat vermeld in de brochure .dit alles was wel op vrijwillige basis maar bij geen deelname zie je niks.
ook het drinken in de bus was fors aan de prijs.bij een volgende reis gaan we zeker ook bij andere reisorganisaties kijken die misschien wel duurder zijn maar waar alles wel beter is geregeld. bolderman is meer massa is kassa geworden en dat moet je niet willen als je op vakantie gaat dan liever wat meer geld kwijt
Bolderman bolderman wat laten jullie oude mensen in de steek die achter moeten blijven na een ongeluk en daarop volgend een ziekenhuisopname. Geen telefoontje, bloemetje of enig contact verder tijdens het verblijf of in de weken erna. Wel blij om te horen dat alles niet aan jullie ligt en och wat hebben jullie het goed gedaan. Denk dat een cursus menselijkheid bij jullie geen kwaad kan.
Rondreis Bournemouth UK. Hotel was gedateerd, wat ook wel weer gezellige charme had. Het was schoon en heeft vriendelijk personeel. Reisleider Patrick was enthousiast en wist onvoorstelbaar veel te vertellen. Daarbij een stevige dosis humor. Hij wist een fijne sfeer te creeren waarbij rustig reizen, plezier hebben en leerzaam samen gingen. Wat een multi-talent! Een leuke reis met dagelijks een afwisseling van bezienswaardigheden. Steeds werden meer opties genoemd, de korte rustige route of de wat meer avontuurlijke wandeling, passend voor iedereen. Leuke gezellige groep.
Met Bolderman 12 dagen naar Toscane, Bloemenrivièra, Cinque Terre en de Côte d'Azur.
Het was een prachtige reis met mooie excursies maar………..
……Hotel Iva waar we 7 nachten verbleven was een ramp
Hotelbaas/Eigenaar: was een agressieve, onvriendelijk persoon. Stond als een havik altijd naar ons te loeren of we niet wat fout deden in zijn ogen.
Bij aankomst lag op het bed een brief/reglement in het Nederlands, met strenge regels waar wij ons aan moesten houden.
Wij moesten ook van de eigenaar, alle dagen bij dezelfde personen aan tafel blijven zitten.
Het water bij het ontbijt was kraanwater, dan hebben we het maar niet over de rest van het ontbijt.
Handoeken: Wij hebben in die 7 nachten maar 1x een schoon setje handdoeken gekregen.
Airconditioning: Hing er wel maar deed het niet.
Zwembad: hierin lag de hele vakantie een zwembadstofzuiger.
Branddeuren: allemaal open vastgezet met houten blokjes
Dit is een kleine greep uit alle voorvallen die er waren in dit hotel Iva in Diano Marina
De 10 daagse rondreis bleek een succes te zijn. Vooral mede dankzij Erik die ons niet alleen op een professionele en prettige manier door het verkeer loodste maar ook bijzondere dingen kon vertellen aangaande het land en haar inwoners. Hij was zelf erg geïnteresseerd in het land en de bewoners en straalde dat uit.
Vooral zijn tactische manier van het benoemen van bijvoorbeeld politieke kwesties die speelden of de wat minder sterke punten van deze groepsreis was geweldig.
Wij hadden een fijne bus om te reizen. ( Van Deelen)
De hotels waren vaak wel wat verouderd, maar het heeft niet gestoord.
Ook het eten was prima.
Er waren genoeg stops onderweg en op prima plekken.
Zelf ben ik wat moeilijk ter been. Ook dan is de reis goed te doen ( ik maak wel gebruik van een rollator) Natuurlijk moet je wel beseffen dat wandelen over de kliffen niet zal lukken.
Het zat ons niet helemaal mee wat het weer betrof, maar ook dat was niet storend. Het had ook wel wat. Voor de wandelaars was het wel jammer dat het slecht weer was bij de Kliffen van Moher
Wij hadden een prettig reisgezelschap.
Wij deden de reis klassiek Italië en Venetië. Bijna iedere dag hadden we een ander hotel, en we moesten verschrikkelijk vroeg opstaan. Dus elke dag je hele koffer weer opnieuw inpakken... Niet fijn.
De hotels waren over het algemeen ver ondermaats en het eten ronduit goor. Welke Italiaan durft er in de magnetron opgewarmde diepvriespizza voor te schotelen?! De hotelkamers hadden schimmel, stikten van het ongedierte, hadden een kapotte airco en/of waren ronduit gedateerd.
De plekken die we aandeden waren wel mooi en leuk. Bij alle gidsen zijn we wel na 5 minuten al afgehaakt omdat het veel te langzaam ging. Als je zelf gaat lopen zie en leer je veel meer.
Chauffeur was ook prima. Snap alleen de stop in Limburg an der Lahn op de laatste reisdag niet. Waarom niet meteen door naar Nederland? Iedereen wilde naar huis.
Helemaal onbegrijpelijk vind ik de keuze om naar Rome te gaan precies op de dag dat daar 50.000 Duitse jongeren rondlopen die allemaal om 17.00 op het St. Pietersplein moesten zijn. Net als wij... Echt totaal niet over nagedacht bij Bolderman? (terwijl het al lang bekend was dat die jongeren op die dag bij de Paus op bezoek zouden gaan).
36 graden buiten, 32 graden binnen. Airco van hotel tijdens ons verblijf van 8 nachten kapot ... Bolderman neemt geen verantwoording. Ziek geweest van de hitte. Zonde van de reis!
een fantastische reis met alleen maar hoogtepunten, de hotels waren bijna allemaal goed maar het eten wat eentonig ,alle avonden pasta is wat veel van het goede maar het ontbijt was prima.
de gidsen in de steden waren fantastisch en chauffeur Jeroen is een topper ,hij weet veel te vertellen onderweg ,de bus waar hij op rijd is van alle gemakken voorzien ,Wij vinden wel dat het geen reis is als je slecht ter been bent het is heel veel lopen en al de ochtenden is het heel vroeg op maar als je dat allemaal niet zo erg vind dan heb je een fijne vakantie voor een goede prijs
Wij hadden een Schotse chauffeur, die goed reed, maar door zijn onverstaanbare Nederlands niet erg geschikt was voor de rol van reisleider. Bovendien gaf hij ook niet veel informatie. Erg jammer. Bij aankomst eerste hotel, Europa Hotel Gatwick was het een grote chaos, daar er 3 bussen tegelijk aankwamen. Zeker een uur aan de balie gestaan. Er stond 1 persoon, die incheckte, en deze kreeg geen assistentie. Het eten ging ook in etappes en het tijdstip moest strikt nagekomen vanwege de verschillende groepen die de revue passeerden. Anders kon je weggestuurd worden.
Ik had net als mijn reisgenoot toeslag betaald voor een eenpersoonskamer.
Wij logeerden 5 nachten in Bournemouth het Heathlands Hotel allebei in een bezemkast als kamer. Bovendien zag het hotel er nogal sleets uit, het tapijt in de gang werd vervangen terwijl er volop hotelgasten waren! en ook nog eens afgelegen van het centrum. In de avond viel er weinig in de buurt te beleven. Vandaar dat er animatie was in de lounge. . De aangedane badplaatsen vielen tegen. Vergane glorie. Wat meer in het binnenland zag je meer het mooie Engeland. Bolderman is eigenlijk helemaal niet zo voordelig, daar de excursies ook nog eens apart worden afgerekend, hetgeen kan oplopen tot 140 pond. De bus was ook oud, terwijl je wel met een fraaie bus wordt opgehaald na het verzamelpunt. Bovendien zaten we met 49 personen in de bus, hetgeen ik te veel vindt. Al met al een vermoeiende reis en zou het niemand aanraden. Gelukkig wel veilig thuis gebracht.
De reis was op zicht wel mooi maar het Posthotel was echt verouderd.
Krakende vloeren, oud meubilair. Kamer oud en versleten, gaten in het beddengoed en rook naar urine. Douche levens gevaarlijk. Hij sprong van ijskoud naar bloedheet. Oudere dames moesten in het bad douchen. Geen brandalarm.
Eten smakeloos, minimaal en slecht. Veel ging terug. Bediening onaardig. Overdag aten we maar een beetje meer om geen trek te krijgen.
Jammer van deze reis. Misschien voor een beetje meer betalen een beter hotel niet aan een drukke weg.
De reis was Toscane en Umbrië en Rome
Het buffet eten was slecht en je kon niet zelf kiezen maar er stond 2 man personeel die voor je opschepte zeer lange wacht rij je stond 30 minuten te wachten terwijl je 1 uurtje de tijd had voor dat je weer in de bus moest.
De reden was dat mensen eten konden steken om mee te nemen. Wat een slechte services er vanuit gaan dat iedereen een broodje steelt. Dat noem ik geen vertrouwen in je gasten en dat moet je gewoon doorberekenen in je prijs dat het gebeurd.
Slecht management je klanten niet vertrouwen en dan de mensen iedere dag in een lange rij laten staan va n 30 minuten.
Als je zo denkt moet je geen hotel runnen en zeker niet met Bolderman die het onderste uit de kan wil hebben qua prijs. Bolderman is alleen maar uit op winst en staat niet open voor klachten laat staan om ze te verbeteren.
8 daagse reis naar Bournemouth. Geweldige chauffeur (Patrick) heeft ons veel verteld en zijn uiterste best gedaan om het ons naar de zin te maken. Veel mooie plaatsen gezien. Hotel is gedateerd, maar wordt verbouwd. Eten is goed. Personeel probeert het je naar de zin te maken.
We hebben veel gezien, ontzettend veel en ver moeten lopen, zelf maar uitzoeken waar je gaat eten, terwijl je in het donker niet graag rondliep daar in de lugubere stad waar het hotel lag er liep vanalles rond want er was een evenement
Het ontbijt was erg goed.
Laatste dag Antwerpen zijn we
helemaal niet geweest , ivm marathon onbereikbaar te voet. Had bolderman vooraf moeten melden vond ik, nu helemaal omgereden over Maastricht, met een rond rit aldaar, 200km extra , waar er 10 personen gelost werden. En in het oudste stadje van België, waar niks te doen was en ook niet alles open was. Al met al ,3 uur uit de bus geweest. Nergens een hapje kunnen eten, omdat alle terrasjes volzaten met bezoekers van een grote rommelmarkt,en tot over maat van ramp nog effe doelloos rond rijden omdat we anders te vroeg op eindlocatie waren. Ik heb hiervan een melding gemaakt en niet eens een persoonlijke reactie terug gekregen. De reis was tegen gevallen vergeleken met de eerdere reizen. Zeker nu we ook zo ver uit het centrum van de steden werden afgezet. Mensen die goed en slecht ter been waren moesten met een taxi terug , of durfden de stad niet rond te gaan omdat ze bang waren niet optijd terug te zijn bij.de.bus
omdat het niet meer te belopen was of te moeilijk om de weg terug te vinden.Ook het parkeren bij opstapplaats is veel duurder geworden.
Kortom een mooie reis, nogal slecht georganiseerd, de laatste dag hadden we beter meteen naar huis kunnen rijden ipv . Bijna de heledag omrijden en in de bus zitten.
Conclusie, reis schrappen of erbij zetten dat de reis absoluut niet geschikt is voor mensen die slecht ter been zijn. En als ik.een reis naar Antwerpen boek, ga ik er.niet vanuit dat ik vanaf Gent over Maastricht naar huis rijd om de dag vol te maken.aar we hadden geen keus, en de chauffeur moest ook de dag maar vol zien te maken.
Jammer dat dit een slechte indruk achterlaat bij mij, ben eerder nooit ontevreden geweest over bolderman reizen die niet altijd even vlot verliepen, of niet liepen volgens plan dat kan altijd. Maar dit was wel een slechte ervaring. Zeker ook bij geen reactie op de melding van mijn reiservaring , waar om gevraagd werd, was een teleurstelling. Ik bedoel stuur dan geen mail : welkom thuis hoe was uw vakantie.
Oké bolderman is overgenomen, volgens mijn bevindingen en vele met mij, gaat dit ten kosten van de kwaliteit, hotels eten worden minder, veel te lange afstanden dit wordt niet vermeld, er wordt ook niet vermeld dat sommige excursie reizen niet goed zijn voor mensen die slecht te been zijn, er komen ook veel extra kosten bij, als je mee wilt gaan op excursie,s zitplaatsen aan de rechterzijde van de bus hebben minder beenruimte, daar waar de koffie klaar wordt gemaakt, het zijn allemaal kleine dingen, waar je reiziger niet vrolijk van wordt, complimenten aan de chauffeurs die doen allemaal hun best,
Ik zou ten eerste beteren hotels uit zoeken, en niet zo afgelegen, en goed kijken hoe het ontbijt/ diner is, dit is wel belangrijk, na zeer lange reistijden ,
Vanuit ons hotel Miami in Lido di Jesolo volgens het programma 1 dag Venetië bezocht.
Wij hadden niet het extra pakket geboekt omdat wij hierna op eigen houtje met het OV Venetië wilden verkennen. Deze vlieger ging helaas niet op omdat het OV staakte, waaraan niemand iets kan doen. Wel beloofde de chauffeur Ronald ons een tip te geven zodra dit weer kon. Hij is hier nooit meer op teruggekomen terwijl de bussen wel weer reden. Hebben daardoor alsnog meegedaan aan de excursies naar Padua (de gids Marianne was werkelijk top) Murano en Burano wat zeker de moeite waard was.Tot zover positieve belevenissen.
De chauffeur echter was als chauffeur prima maar verder een waardeloos figuur. Hij bleek in te vallen voor de onverwacht ziek geworden vaste chauffeur.
Dit vernamen wij van medereizigers. Deze persoon heeft nog nooit van communiceren gehoord. De microfoon werd alleen gebruikt voor de mededelingen : dat we ergens waren aangekomen, hoe laat het ontbijt was, hoe laat we elke ochtend zouden vertrekken . “Kom ‘‘s avonds niet te laat in de eetzaal, anders krijg je niets meer”. Op de 2-daagse terugreis de eerste dag weggesmolten in de bus. De airco deed het niet. Hier werd niets over gezegd.
10 uur in de bus met 2 korte stops. Mensen waren gaar en velen hadden dikke voeten.
Iedereen was ‘s ochtends om 07.00 uur paraat in de eetzaal. Je moest in een lange rij staan, die soms al op de trappen begon. Thee en koffie werden handmatig verstrekt, wie bedenkt zoiets, elke dag file.
In de eetzaal kon je je eigen woorden niet verstaan, een gegalm van stemmen. Doodvermoeiend. Ik las dat de busonderneming alleen nog de naam Bolderman voert maar in andere handen is overgegaan. Voor mij nooit meer.
Hieronder mijn e-mailadres, maar lees van anderen dat je geen enkele reactie hoeft te verwachten.
Nooit zo'n slechte vakantie gehad.
De bus was geen luxe touringcar maar een service bus. Ik heb een andere voorstelling van een luxe touringcar. Konden ook wat meer stops geplaned worden. De afstanden zijn te groot zonder meer tussenstops. Je zit meer in de bus dan erbuiten.
De hotels zijn allesbehalve in orde,
Het 2e hotel (3 dagen) was in mijn opinie niet om over naar huis te schrijven:
De kamers werden NIET schoongemaakt zonder vragen
De kamers hebben bedden waar je NIET fatsoenlijk met z’n tweeën in kan liggen. Ramen van enkelglas die de laatste jaren niet schoon zijn gemaakt. Een badkamer uit 1800, een wastafel met koud en warm waterkraan. Een toilet waarvan de bril niet omhoog blijft staan.
Vloeren die aan renovatie toe zijn, zo krakend dat je bijna in geesten gaat geloven. Ondanks een lift, moet je alsnog met de koffers een trap op om in je kamer te komen. ALS de lift werkte. De maaltijden, met uitzondering van het ontbijtbuffet, zijn karig en slecht van kwaliteit. Twee plakjes wortel wat koolrabi en een ongeschilde aardappel en een dun plakje vlees.
Het 3e hotel (3 dagen) spande helemaal de kroon!
In dit hotel werden de kamers helemaal NIET schoongemaakt.
De bedden werden niet opgemaakt, die net als het vorige hotel veel te smal zijn. De vuilnisbak niet geleegd, of je moest er om vragen
Hetzelfde geld ook voor de handdoeken. Het enige redelijke was het eten, dat in buffetvorm was. Hoewel als het op was niet of niet snel werd aangevuld. In de laatste nacht waar we om 05.00 uur moesten opstaan is talloze keren het brandalarm afgegaan. Dit terwijl er al weken een probleem mee was dat men wist en niet oploste.
Samengevat een hotel waar ik in ieder geval NOOIT meer naar toe wil! Helaas voor Bolderman moet ik concluderen dat ik nooit meer zoiets zal boeken. Ik hoorde iedereen klagen over de hotels en hun voorzieningen. Zou mij niet verbazen dat er naast mijn klacht nog meerdere klachten binnen zullen komen. Mede door verkeerde informatie in de reisbeschrijving.
net terug van 12 dagen Puglia 02-09-2023 5500 kilometer gereisd in een matige bus zonder koffie en thee faciliteiten dat was al stuk in Mei en nog steeds niet gemaakt een buschauffeur die weinig Comuniseerde en zich niet hield aan de reistijden soms wel 5 uur achter elkaar doorreed zonder pauze
een bus die ook nog stuk ging maar dat is overmacht, niet gemaakt werd omdat de monteur het niet kon vinden en het donker werd gelukkig de laatste dag en omdat het vlakke wegen waren gewoon mee naar huis gereden
Sommige overnachting hotels waren ronduit slecht vergane Glorie
ontbijt 1 Crossantje en een paar stukjes stokbrood die oud waren en keihard
zelfs een kind had daar nog niet genoeg aan gehad
Je vraagt je af hoe bolderman deze hotels elke keer weer vind
verder liggen de hotels bijna altijd in de middel of Nowhere zoals Mare Nostrum die overigens niet in de gids stond maar wel goed eten had en Mulino Vente waar we 4 nachten bleven die ook erg goed was
of je werd in de dependance geplaats die ronduit slecht was onder het mon van het originele is vol wat dus niet zo was
Na een mail gestuurd te hebben naar Bolderman werd er gezegd dat het van de zelfde eigenaar was dus we moesten niet zuren en dat kon nu eenmaal gebeuren
De bezochte plaatsen zijn leuk en mooi vooral Alberobello met de Trulli huisjes Matera Lecce Sante Maria Leuca en Vieste waar we 6 uur voor moesten rijden om er dan 2 uur door te brengen mijn inziens wel erg lang rijden
Al met een een leuke reis maar waar nog wel het een en ander aan veranderd en verbeterd moet worden en wel met een goede bus want je moet goed zitvlees hebben
Nu al een paar keer met Bolderman op reis geweest te zijn lijkt het er inderdaad op dat de kwaliteit toch wel achteruit gaat en niet meer de reiziger is die telt maar dat het vooral om het geld draait
Slechte bus (ook geen koffie of thee aan boord) , een chauffeur die nauwelijks communiceerde en heel slecht met de bagage omging. Mijn nieuwe koffer vol deuken en krassen. Bolderman weigert om maar iets tegemoet te komen.
Fantastische reis..heel vermoeiend maar je ziet zoveel . De hotels zijn over het algemeen goed.
Het eten is bij de 1 beter als bij de andere en dat geldt ook voor de kamers.
Gisteren zijn wij terug gekomen van een prachtige 12-daagse rondreis, onder in Noorwegen. Twaalf dagen op pad geweest met chauffeur Berend. Hij weet ontzettend veel over het land en zijn inwoners, en deelt dit tijdens de reis met ons. In verband met de storm konden bepaalde dingen niet doorgaan, maar Berend bedacht leuke alternatieven om naar toe te gaan. Dikke pluim voor Berend! Maar ook de reis op zich is prachtig. Je krijgt een goede indruk van het land Noorwegen. Veel bezienswaardigheden en uitstapjes. De accommodatie en het eten verschilt per hotel, maar het is maar net wat je er van verwacht. Wij waren dik tevreden!
Bolderman bedankt!
Eindelijk weer een prima bus na enkele reizen opgevouwen in een horrelbus te hebben gemaakt. Ook was het rouleren geen probleem en dat gaf rust.
De chauffeur reed goed, maar dat was ook alles. Het leek of de koning op reis was met zijn onderdanen. We mochten geen gebruik maken van het toilet. Er waren geen koffie of thee faciliteiten aan boord. Water was niet voldoende op voorraad en dat bij 35 graden. Het hotel was schoon, maar staat verkeerd. Op een bedrijventerrein. Als overnachting op doorreis prima, maar om er nu 6 nachten te verblijven? Bij het ontbijt, pas om 8 uur, stonden we met 40 mensen in de rij. Je moest wel om 9 uur in de bus zitten. Dus later gaan, was geen optie.
Deze zaken moet Bolderman zich toch beter realiseren. Ze doen wel af aan je vakantieplezier. Groeit Bolderman uit zijn jasje en nemen ze te veel hooi op hun vork? Het gaat ten koste van de kwaliteit.
Ben jij op reis geweest met Bolderman Excursiereizen?
Plaats een beoordeling met jouw ervaringen met, of klachten over Bolderman Excursiereizen.
Deel je ervaring en help andere reizigers!